کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, :: 20:32 :: نويسنده : عباس کمالخانی
http://myup.ir/images/55307756551689233526.jpghttp://myup.ir/images/12021043226776443314.jpghttp://myup.ir/images/10920675129499540206.jpghttp://myup.ir/images/95978750340328545109.jpghttp://myup.ir/images/94963056844608961074.jpghttp://myup.ir/images/41813823813014126197.jpghttp://myup.ir/images/75985589445678812839.jpghttp://myup.ir/images/31797800909782451840.jpghttp://myup.ir/images/02748122012666097276.jpg
سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, :: 20:28 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

جديدترين و زيبا ترين عكس هاي محمد رضا گلزار

جديدترين و زيبا ترين عكس هاي محمد رضا گلزار

 

جديدترين و زيبا ترين عكس هاي محمد رضا گلزار

جديدترين و زيبا ترين عكس هاي محمد رضا گلزار

جديدترين و زيبا ترين عكس هاي محمد رضا گلزار


 



سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, :: 17:21 :: نويسنده : عباس کمالخانی

اکنون در همه سال‌های برگزاری مراسم سالانه آکادمی اسکار، تنها هجده نماینده از سینمای ایران به این رقابت معروف و معتبر سینمایی معرفی شدند که از آن میان، تنها «بچه‌های آسمان» مجید مجیدی در سال 1999 به جمع نامزدهای بخش فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار راه یافت. با این همه، هر سال که به شهریور ماه می‌رسیم، هیاهو و جنجال‌های انتخاب نماینده ایرانی اسکار بالا می‌گیرد.

به گزارش «تابناک»، آنچه در همه این سال‌ها تکرار شده، همین جنجال‌های یک انتخاب است؛ هیاهویی که فردای معرفی نامزدهای اسکار، دیگر خبری از آن نیست و کسی نمی‌گوید، چرا سینمای ما با این همه پتانسیل و در همه این سال‌ها، تنها یک بار نامزد دریافت جایزه شده است؟! گویا انگار همه، فراموش‌ می‌کنند تا شهریور سال بعد که روزنامه‌ها و سایت‌ها دوباره آکنده از مصاحبه‌ها و نقدها و... درباره اسکار می‌شوند!

اما آنچه به نظر یکی از گلوگاه‌های اساسی کار به شمار می‌رود، نبود سازوکار مشخص و معین برای معرفی نماینده ایرانی اسکار است؛ چیزی که بیش از هر چیز در این سال‌ها، حرف و حدیث‌هایی‌ به همراه داشته است.

اگر نگاهی به نام‌های این هجده فیلم ایرانی در سال‌‌های اخیر بیندازید، متوجه سردرگمی فراوان در انتخاب‌ها می‌شویم؛ انتخاب‌هایی که بنا بر تصمیم‌های موردی و بدون بهره گیری از خرد جمعی صورت گرفته است. در واقع، موضع ما در قبال اسکار مشخص نیست، به گونه‌ا‌ی که گاه سخن از تحریم به میان می‌‌آوریم و گاهی بهترین اثر سینمایی‌مان را راهی آن می‌کنیم و...

برای نمونه، همین سال گذشته بود که «بدرود بغداد» راهی اسکار شد. این فیلم حتی در ایران هم به نمایش درنیامد و گویا تنها دلیل انتخاب آن، پرداختن به موضوع جنگ عراق بود.

امسال هم بنیاد فارابی،‌ مسئول انتخاب نماینده ایرانی اسکار شده است؛ هرچند هنوز مشکل همیشگی نبود سازوکار و استانداردهای مشخص برای انتخاب هست،‌ ولی آنچه این روزها بیش از آن به چشم می‌آید، سیاست‌زدگی بیش از اندازه فضای سینما ماست.

البته این برای ما که در روزگاری به سر می‌بریم که حتی حمایت از محیط زیست هم سیاسی می‌شود، طبیعی است؛ اما باید توجه داشت که در این میان، تنها این استعدادها و پتانسیل‌های بالای سینمای ماست که در بلبشوی جدل‌‌های سیاسی تلف می‌شود و نمی‌تواند از فرصت پدید آمده برای نمایش پتانسیل‌های خود بهره ببرد؛ چیزی که چندی پیش، صدای
معتمدی، کارگردان «آلزایمر» راه هم درآورده بود و از سیاسی‌کاری ساحت هنر نالیده و خواسته بود، هنرمندان را وارد دعواهای سیاسی و برخی بغض و کینه‌ها نکنند، چرا که در این سال‌ها، سینما بیش از پیش از آن ضربه خورده است.

به هر تقدیر، این روزها هم می‌گذرد و امیدواریم به دور از جنجال‌ها، نماینده‌ شایسته‌ای از سینمای ما که در سال گذشته، محصولات خوبی را در کارنامه خود دارد،‌ راهی اسکار شود
.

شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, :: 21:13 :: نويسنده : عباس کمالخانی

علیرضا امینی با پشتکار تمام کار خود را برای روی آنتن فرستادن مهیا می‌کند؛ سریالی که خیلی‌ها منتظرش هستند تا ببینند سازنده «هفت دقیقه تا پاییز» و «انتهای خیابان هشتم» در سومین همکاری‌اش با حامد بهداد، در مدیوم تلویزیون چه دستاوردی خواهد داشت.

به گزارش شبکه ایران، علیرضا امینی که پیش از این تله فیلم‌هایی چون «ریسمان سبز»، «راه رفتن روی خطوط» و «یک تصادف ساده» را برای تلویزیون ساخته است با سریالی به ‌نام «آخرین روز» پا به عرصه سریال‌سازی آن‌هم ساختن سریال پلیسی گذاشته است.


 

تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی با عنوان قبلی «گیوتین» به تهیه‌کنندگی حبیب الله کاسه‌ساز اواخر تیرماه در تهران کلید خورد.

با تمام این اوصاف اخبار حاکی از آن است که همه گروه تولید در تلاش مضاعف هستند تا کار برای 7 مهرماه همزمان با هفته ناجا آماده پخش شود.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:, :: 16:11 :: نويسنده : عباس کمالخانی

برنامه‌ها و سريال‌هاي ماه رمضان امسال در حالي به پايان رسيد كه حاشيه‌هاي زيادي بر رقابت رمضاني شبكه‌هاي سيما سايه انداخته بود. انتقاد به نمايش ضعيف سريال‌هاي ماورايي و گاف‌هاي برخي برنامه‌ها از مهم‌ترين حاشيه‌هاي تلويزيون در ماه رمضان امسال بود.

ايسنا مروري دارد بر آن چه كه رمضان امسال در سيما گذشت.

به گزارش ايسنا، سريال‌هاي ماه رمضان كه از يك روز قبل از شروع اين ماه روي آنتن رفتند از همان ابتداي پخشف حاشيه‌ساز شدند و سريال «پنج كيلومتر تا بهشت» كه نخستين سريال پخش شده در ماه رمضان بود، بدون تيتراژ ابتدايي روي آنتن رفت. سريال طنز «سه دونگ سه دونگ» هم كه در آخرين روزهاي منتهي به ماه رمضان جايگزين «تكيه بر باد» شده بود در قست‌هاي اول خواننده تيتراژ پاياني نداشت كه بعد از سه قسمت به تيتراژ اضافه شد.

*** گاف‌ها

- سريال «پنج كيلوتر تا بهشت» از پرحاشيه‌ترين سريال ماه رمضان بود؛ از ابتداي پخش سريال عليرضا افخمي انتقادات به رفتارها و واكنش‌هايي كه دو روح نمايش‌داده شده در آن انجام مي‌دادند آغاز شد. گاف‌هاي سريال تازه افخمي بيشتر حول و حوش دو روح جوان سريال بود. قوانين رفتاري روح‌ها و تناقضاتي كه در رفتارشان نشان داده مي‌شد از همان ابتداي پخش سريال، مخاطبان سريال را متوجه خود كرد به عنوان مثال روح «پنج كيلومتر تا بهشت»‌ مي‌توانست از اشيا عبور كند، اما در موارد بسياري آن ها را مي‌ديديم كه سوار وسايل نقليه مي‌شدند يا روي صندلي مي‌نشستند؛ روح‌هاي «پنج كيلومتر تا بهشت»‌، سايه داشتند، از راه رفتن خسته مي‌شدند، گم مي‌شدند، حواسشان پرت مي‌شد، حوصله‌شان سر مي‌رفت و حتي به دانشگاه مي‌رفتند تا درس بخوانند. رابطه دو روح جوان دختر و پسر اين سريال نيز حاشيه‌ساز بود. به علاوه روح مينا كه 20 سال پيش خودكشي كرده بود، مثل يك دختر امروزي رفتار و صحبت مي‌كرد.

-«سقوط يك فرشته» در يكي از قسمت‌هاي مياني، به بهانه‌ي مرور اتفاقات و اين‌كه مشخص شود چه كسي مقصر است، دقايق زيادي را به تكرار قسمت‌هاي قبل پرداخت و تنها چند دقيقه از سريال براي مخاطبان جديد بود. «سقوط يك فرشته» چند دقيقه ابتدايي هر قسمت را نيز با تكرار قسمت‌هاي گذشته شروع مي‌كرد كه جمع بخش‌هاي تكرار شده سريال نسبت به كل زمان پخش، زمان زيادي است.

-موسيقي تيتراژ پاياني «سه دونگ سه دونگ» برگرفته از كار يك آهنگساز خارجي بود. اين موسيقي شباهت زيادي به موسيقي شعري از الكساندر ريبك داشت. اما آهنگساز «سه دونگ سه دونگ» در گفت‌و گو با ايسنا كپي‌برداري از اين موسيقي را تكذيب كرد و گفت كه تنها از آن الهام گرفته شده است.

- در هنگام پخش مسابقه رئال مادريد و بارسلونا از شبكه سوم سيما در شامگاه 24 مردادماه، زيرنويسي به زبان انگليسي روي گيرنده‌ها ظاهر شد كه بلافاصله شبكه سه آن را با شماره‌هاي روابط‌عمومي سازمان جايگزين كرد.

- در قسمت پانزدهم سريال «سي‌امين روز»، ناگهان آرم پخش زنده در كنار آرم شبكه دوم سيما به نمايش درآمد كه به سرعت حذف شد.

***اتفاقات

- سريال‌هاي ماه رمضان طبق رول هر سال با مضامين ماوايي و طنز، ساخته شدند كه توليد آنها تا روزهاي پاياني ماه رمضان نيز ادامه داشت.

-برنامه افطار شبكه دوم سيما هر شب به صورت زنده از نجف روي آنتن مي‌رفت و اذان مغرب روي تصاويري از گنبد مقبره امام علي(ع) در نجف پخش مي‌شد. هر چند در يكي از برنامه‌ها به دليلي صداي زياد محيط حرم امام علي(ع)،صداي كارشناس مذهبي واضح نبود.

- سريال طنز «سه دونگ سه دونگ» كه يكي از بانك‌ها را به عنوان اسپانسر داشت، در طول سريال چندين بار با نشان دادن كاراكترهاي اصلي سريال در بانك، براي اين بانك تبليغ كرد.

- محمد كاسبي بازيگر «سه دونگ سه دونگ» در ميانه‌هاي پخش اين سريال با بيماري مواجه و براي مدتي راهي بيمارستان شد.

-در ماه رمضان امسال، پخش زنده رقابت‌هاي فوتبال با ساعت پخش سريال شبكه اول تداخل داشت. «پارك ملت» نيز كه در ساعات پاياني شب پخش مي‌شد در هنگام پخش فوتبال، در دقايق پاياني مسابقات روي آنتن مي‌رفت كه محمدرضا شهيدي‌فر مجري و تهيه‌كننده اين برنامه نتيجه نهاني مسابقات و گل‌هاي رد و بدل شده را اعلام مي‌كرد.

- امسال سومين ماه رمضاني بود كه ربناي شجريان در هنگام افطار از تلويزيون و راديو پخش نشد. امسال هم مركز آواها نواهاي سازمان صداوسيما 15 ربناي جديد توليد كرد كه جايگزين ربناي شجريان شد. با اين وجود، در هنگام پخش يكي از قسمت‌هاي سريال «او يك فرشته بود» از شبكه دو سيما، بخشي از ربناي شجريان روي آنتن رفت.

- قسمت آخر «پنج كيلومتر تا بهشت» كه هر شب از ساعت 20 و 30 دقيقه روي آنتن مي‌رفت، با 45 دقيقه تاخير، حوالي ساعت 21 و 15 دقيقه پخش شد و قبل از آن طنز «خنده‌بازار» پخش شد.

- در يكي از قسمت‌هاي ابتدايي «پنج كيلومتر تا بهشت» گراني قيمت آب و برق مورد انتقاد قرار گرفت و يكي از كاراكترهاي سريال با نشان دادن قبض برق از قيمت زياد آن انتقاد كرد.

- امسال، دكور برنامه «ماه عسل» كه هر سال در ماه رمضان روي آنتن مي‌رود با برنامه «نود» همسايه شده بود تا دكور «نود» هم نصف شود و فضاي كمتري به اين برنامه پرمخاطب ورزشي اختصاص پيدا كند.

- تلويزيون مطابق معمول همه مناسبت‌هاي ويژه و برنامه‌هاي پربيننده، تبليغات زيادي را در بين سريال‌ها به مخاطبان عرضه كرد.

- برنامه‌ شب قدر «اين شب‌ها» با حضور مهماني همراه بود كه ذكري را به اين مناسبت براي مخاطبان خواند. بيان اين ذكر با انتقاد برخي مراجع مواجه شد. اما علي درستكار، مجري «اين شب‌ها» برخوردهاي صورت گرفته با اين اتفاق را نادرست خواند.

***تازه‌ها

-امسال براي اولين بار در طول پخش سريال‌هاي مناسبتي ماه رمضان، يك سريال هفتگي



ادامه مطلب ...
شنبه 12 شهريور 1390برچسب:, :: 17:9 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 در پی ابداع شگفت‌انگیز شبکه اول سیما در استفاده از سوالات چهاگزینه‌ای و زیرنویس در هنگام پخش سریال «سقوط یک فرشته» با تلاش شبانه‌روزی همکاران، متن کامل این سوالات در اختیار ما قرار گرفت، که در ادامه از نظر می‌گذرانید:

1- عبارت «سقوط یک فرشته» یعنی چه؟

الف) یعنی یک سریال ماه رمضانی الف ویژه معناگرای دین‌پرور اخلاق‌مدار

ب) یعنی سقوط یک فرشته بر سر سفره یک عده آدم ویژه‌تر

ج) به شما ربطی ندارد!

د) گزینه جیم

 

2- به نظر شما چرا «سارا» گول شیطان را خورد؟

الف) چون روزه نبود!

ب) چون از فاطمه زیباتر نبود!

ج) حاج آقا (مدیر شبکه) اینطوری می پسندید!

د) لپ‌تاپ + آب انار + جعبه موسیقی

 

3- چرا «سارا» در هر قسمت هی بیشتر گول شیطان می‌خورد؟

الف) چون چادرش را به باد داد

ب) چون عشق شوهر او را کور کرده است

ج) در برخی کتب نقل شده که اگر خوردی، دیگه خوردی، در نتیجه باز هم می‌خوری و دائم هی می‌خوری!

د) چشم شیطان سارا را گرفته!

 

4- نقش «یاور» در سقوط یک فرشته چیست؟

الف) نقش تلنگر قصه را بازی می‌کند.

ب) او بهلول موبور قصه است.

ج) باید صبر کرد، چند قسمت دیگر هنوز مانده است و می‌توان برای او نقش دست و پا کرد!

د) نقشی ندارد و تنها برای انبساط خاطر بیننده، گاه‌گاهی می‌رود روی ویبره!

 

5- نیما چطور به شیطان تبدیل شد؟

الف) با عینک دودی و تراشیدن ریش‌هاش

ب) حلقه کیهانی

ج) با ماشین مدل اوووووووووف

د) با کافی شاپ در تپه‌های آنچنانی

 

6- پدر سارا چطور او را نجات خواهد داد؟

الف) با ازدواج سه باره!

ب) با کشتن نیما بوسیله یاور

ج) با استفاده بهینه از حاج آقا داریوش کاردان از پشت تلفن

د) خدا بزرگه وچند قسمت دیگه باقی مانده!

 

7- چرا همسر حاج بابا فوت کرد؟

الف) نویسنده جز ازدواج نقشی برای او ننوشته بود

ب) حضور بازیگر در دو تله‌فیلم و یک سریال همزمان دیگر

ج) ایجاد بهانه‌ای برای ازدواج سه‌جدد (مجدد+یک) حاج بابا

د) این اتفاق دو پیام اخلاقی دارد: اگر دخترتان گول شیطان را بخورد همسرتان می‌میرد/ همسر دوم باعث بدبختی دختر همسر اول می‌شود!

 

8- نیما چه برنامه‌های خباثت آلودی برای سارا دارد؟

الف) پکاندن مغز او از طریق قرص‌های خیلی بد و روان گردان و مواد خفن!

ب) خراب کردن شناسنامه او به وسیله یک پارتی درست و درمان در یک دفتر ازدواج

ج) بی‌بند و باری کردن او با پوشیدن مانتوی قرمز با رعایت حجاب اسلامی!

د) رفتن به کافی شاپ، حلقه کیهانی، ارتباط با جریان انحرافی و ماشین سواری با سرعت زیاد + خوردن آب میوه درملاعام

 

9- علت مرگ ماهی ها در این سریال چیست؟

الف) تخریب دولت خدمتگزار و نا امید کردن گروه‌های تولیدی و صنعتی و نا کارآمد جلوه دادن طرح بنگاه‌های زود‌بازده

ب) گرفتن نما‌های طولانی برای پر کردن هر قسمت بدون درد سر سکانس‌های خارجی

ج) به همان علت حضور یاور در سریال

د) طبق تحقیقات ماهی ها از جمله موجوداتی هستند که حضور شیطان را حس می‌کنند و در صورت سقوط یک فرشته، جان می‌دهند.

 

10- پیام‌های اخلاقی- اجتماعی سقوط یک فرشته چیست؟

الف) هنوز هم می‌شود به خوبی شانه‌های تلویزیون را گرفت و به ریش ملت خندید!

ب) برای ساخت یک سریال 30 قسمتی نیاز به فیلمنامه نیست و مراحل تولید کلا «شعر» است

ج) از پذیرش داماد پولدار تحت هر شرایطی خودداری کنید، حتی همسایه‌شدن با او خطرناک است

د) پرورش ماهی = بدبختی و فلاکت و سقوط

 

11- نقطه قوت حاج بابا در این سریال چیست؟

الف) جوان مرگ کردن زن‌هایی که اختیار می‌کند

ب) تربیت فوق العاده دخترش

ج) مدیریت شگفت آور پرورش ماهی

د) اعتماد به نفس بالا برای ادامه زندگی

 

12- نقطه ضعف سریال سقوط یک فرشته کجاست؟

الف) آنجا!

ب) نبود گشت ارشاد و چرخ زدن‌های بی‌تربیتی نیما و سارا در ماشین رو باز و آب انار و اینا

ج) دور زدن روحانیت و محو کردن نقش آن در سریال (کلا روحانی در این سریال کم است)

د) این مجموعه هیچ نقطه ضعفی ندارد

 

13- کدام بخش سریال را بیشتر دوست دارید؟

الف) «نیما- سارا» بازی‌

ب) نریشن‌های شیطان خان جان!

ج) تیراژهای کاملا مربوط و فوق تصور در پایان هر قسمت

د) آگهی‌های بین سریال بویژه برنج «منم من...منم من»

 

14- نقش فاطمه تا پایان سریال چیست؟

الف) گریه کردن برای مرگ مادر با چادر

ب) ادامه تحصیل و جواب رد به خواستگار بسیجی

ج) نصیحت سارا و نیما

د) جورکردن همسر برای حاج‌بابا

 

15- آخر سریال «سقوط یک فرشته» چه می‌شود؟

الف) شیطان روسیاه می‌شود، سارا به آغوش خانواده باز می‌گردد، توبه می‌کند و همسر دوم حاج‌بابا زنده می‌شود، قرآن به امامزاده بر می‌گردد...

ب) هرچی حاج‌آقا بگه(مدیر شبکه)

ج) گزینه الف

د) نیما در استخر ماهی‌ها خفه می‌شود و پریچهر تا آخر عمر چلاق می ماند و سارا متنبه می‌شود و حالا گزینه الف.

 

16- به نظر شما چطور می‌شود هنرمندان کشور بی‌حیثیت شوند؟

الف) انتخاب آنها برای سریالهای ماه رمضان

ب) قبول کردن پیشنهاد کار ویژه در ماه رمضان

ج)وجود تهیه‌کننده‌های عاشق مردم

د) شایسته سالاری در رسانه ملی

****

پاسخ‌های خود را یا تلفنی به 162 برسانید و یا به صورت زنده برای ما کامنت بگذارید، به 50 نفر از برگزیدگان به قید قرعه تا سال آینده یک دست(!) سوار شدن در ماشین نیما همراه با آب انار و همچنین فیلمنامه کامل سقوط یک فرشته ـ انشاء الله ـ تقدیم می‌گردد.
 

جمعه 4 شهريور 1390برچسب:, :: 2:34 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 88
بازدید هفته : 256
بازدید ماه : 160
بازدید کل : 18899
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین