کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

الله‌کرم: جیرانی‌ها قربانی این جامعه سیاست‌زده هستند

 الله‌کرم گفت:من معتقدم ما در جامعه سیاست‌زده هستیم و جیرانی‌ها قربانی هستند.

خبرگزاری فارس: الله‌کرم: جیرانی‌ها قربانی این جامعه سیاست‌زده هستند
  •  


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست نقد و بررسی فیلم «من مادر هستم» عصر امروز با حضور فریدون جیرانی کارگردان، مسعود فراستی، محمد‌تقی فهیم و حسین الله‌کرم منتقدان سینما، لیلا لاریجانی و رحمان سیفی‌آزاد فیلم‌نامه‌نویسان فیلم و جمع کثیری از دانشجویان و اهالی اصحاب رسانه در لانه جاسوسی پس از نمایش فیلم برگزار شد.

 

بنابر این گزارش؛ در این مراسم حسین الله‌کرم اظهار داشت: ممکن است روش و عملکرد حزب‌اللهی ها نقد و حتی نقد ما هم در مورد این فیلم نقد شود. با این حال بنده به این فیلم نقد سیاسی، فرهنگی و اعتقادی دارم.

 

وی ادامه داد: بنده فکر می‌کنم نقاد اصلی اجتماعی این فیلم هستم البته ما ادعای هنرمندی و بازیگری نداریم و به عنوان نماینده جریان حزب‌اللهی می‌گویم که ما چنین ادعایی نداریم. امیدوارم روشنفکران ببینند و بشنوند که ما چطور فکر می‌کنیم البته نمی‌خواهم عمیقا وارد این ماجرا شوم و صحبت و سؤالات خود را در لایه‌های روئین ارائه می‌کنم و امیدوارم پاسخ‌های مناسب را بشنوم.

 

الله‌کرم ادامه داد: بحث فرهنگی دارای دو لایه اصلی و زیرین است زیرین یعنی جهان‌بینی ارزش‌ها و هنجارها و روئین الگوهای رفتاری و نمادها است. این فیلم به پرداخت و الگوهای رفتاری و نمادها در یک مهندسی معکوس می‌پردازد و مواردی مثل زنا، شراب‌خواری و بحث زیر پا گذاشتن قصاص این موارد در چارچوب مهندسی معکوس تعریف می‌شود.

 

دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 21:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی
ابوالفضل پورعرب كه به دلیل بیماری سرطان مدتها خانه نشین بوده است، پس از ماه ها در مراسم تجمع هنرمندان برای محكومیت اهانت به پیامبر اسلام(ص) در برابر دوربین رسانه ها قرار گرفت.
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 1:56 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 لباس عروس، یکی از خاطره انگیز ترین لباسهای زندگی هر دختری است که برای اولین بار ازدواج می کند.

، بازیگران بالیوودی نیز از این امر احساسی مستثنی نبوده و شاید از بسیاری دیگر برایشان مهم تر است که در این لباس چگونه بدرخشند.از طرفی هواداران هر کدام از این بازگیران هم برای دیدن محبوبشان در این لباس رویایی لحظه شماری می کنند.

در ادامه برخی از زیباترین لباسهای عروس بازیگران مشهور را مشاهده می کنید:

1.آیشواریارای
شاید بتوان نام کامل عروس هندی را بر آیشواریا نامید.یک عروس هندی به تمام معنا!
کمتر کسی در هندوستان پیدا می شود که هنوز هم به رسم سنتی لباسهایی به رنگ گلهای زعفران بپوشد و بر ناخنهایش حنا بگذارد، اما آیشواریا جدای از زیبایی خیره کننده اش در آن زمان، به رسوم سنتی کشورش احترام گذاشت و معتقد بود با این کار، رسوم فراموش شده هندی را احیاء می کند.
 


2.رانی موکرجی

لباس عروس موکرجی بیشتر از آنکه زیبا باشد، چشم نواز بود.رنگ قرمز آن به همراه ساری پرکاری که بر روی آن انداخته شده بود، جلوه خاصی به این لباس عروس داده بود.آرایش موکرجی نیز متناسب با لباسش بود و از این جهت نیز، در این لباس خوش درخشید.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 1:52 :: نويسنده : عباس کمالخانی
صحنه ای از فیلم “ارگو”. این فیلم با بازی و کارگردانی بن افلک در حال ساخت است.
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 1:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی
هادی کاظمی، بازیگر طنز سینما و تلویزیون روز گذشته با چشمانی اشک آلود در مراسم ختم مادر خود حاضر شد.
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 1:50 :: نويسنده : عباس کمالخانی
سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:, :: 5:4 :: نويسنده : عباس کمالخانی

یک کارگردان سینما گفت: در شرایطی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعهداتی نسبت به هنرمندان داشت که پرداخته نشد یک دفعه 7 میلیارد از کجا پیدا شد تا این فیلم را سرمایه‌گذاری کنند.

خبرگزاری فارس: بودجه ۷ میلیاردی تولید فیلم «لاله» از کجا تامین شد؟

«حجت الله سیفی» کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، درباره تولید فیلم «لاله» و سرمایه‌گذاری دولتی برای فیلم، اظهار داشت: در هر حال هر ایرانی فیلمساز در هر کجای جهان هم که باشد وقتی قرار است فیلمی بسازد اعتقاداتش را حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: به هر حال هر ایرانی اعتقاداتی نسبت به مردمش دارد و حق دارد فیلمی در خور و شأن نظام بسازد اما سوال اینجا است که آن فیلم چه تاثیر فرهنگی و حرکت سازنده‌ای در سینمای ایران خواهد داشت.

سیفی تصریح کرد: در شرایط کنونی ساخته شدن فیلم «لاله» چه نفعی برای ما خواهد داشت.

این کارگردان در ادامه به فارس، گفت: نمی‌توانیم در مقابل ساخت چنین اثری ایستادگی کنیم چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توانایی‌هایش را برای ساخت این فیلم گذاشته است. حتی اگر به من هم 50 میلیون هم کمک نکنند، در نهایت باید بودجه این فیلم را خرج کنند.

وی در ادامه افزود: در شرایطی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت قبل تعهداتی نسبت به هنرمندان داشت که پرداخته نشد و گفتند بودجه نداریم اما یک دفعه 7 میلیارد از کجا پیدا شد تا این فیلم را سرمایه‌گذاری کنند.

«حجت الله سیفی» در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: امیدوارم نیک‌نژاد بتواند این فیلم را به سرانجام برساند چون از این قول‌ها به ما هم زیاد دادند و گفتند پول می‌دهیم برو بساز اما در ادامه خبری نشد.

یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, :: 6:0 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 فروش فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران پس از گذشت ۴۱ روز از اکران خود در سینماهای تهران و شهرستان‌ها از مرز دو میلیارد و سیصد میلیون تومان گذشت.

خبرگزاری فارس: آخرین رقم فروش «خوابم می‌آد»

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فروش فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران پس از گذشت 41 روز از اکران خود در سینماهای تهران و شهرستان‌ها از مرز دو میلیارد تومان گذشت.

بنابراین گزارش، این فیلم با در اختیار داشتن 28 سالن در سینماهای تهران تا کنون یک میلیارد و 820 میلیون تومان فروخته است و در سینماهای شهرستان‌ها تا کنون 560 میلیون تومان فروخته است.

 

به گزارش فارس، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رضا، معلمی ساده و درستکار است که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با آدم‌ها دچار مشکل است، او با دختری پاستیل فروش آشنا می‌شود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبروست و رضا را ترغیب به کارهایی می‌کند که باب میلش نیست و ....

اکبر عبدی، مریلا زارعی، ناصر گیتی جاه، ویشکا آسایش، رضا عطاران، سروش صحت، اصغر سمسارزاده، حسین محب اهری، با همراهی خداداد عزیزی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

لیست عوامل این پروژه سینمایی  عبارتند از: فیلمنامه اولیه: معصومه بیات، حمید نعمت‌الله، نویسنده: احمد رفیع‌زاده، بازنویسی فیلمنامه: رضا عطاران، گروه کارگردانی: کارگردان: رضا عطاران، دستیار و برنامه‌ریز: نغمه نظری، مهدی لطیفی، گلناز گرامی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الهی، عکس: علی اسدالهی، گروه فیلمبرداری: مدیر فیلمبرداری: هومن به‌منش،‌ تصویربردار پشت صحنه: پورشسب صفاهانی‌زاده،‌دستیار یک فیلمبردار: همایون قربانی، گروه تهیه و تولید: تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان،‌ جواد فرحانی، روابط عمومی: افسانه فراهانی، گروه صدا: مدیرصدابرداری: فرشید احمدی،‌ دستیاران صدا: امید قربانی، محمد مصور، گروه صداگذاری: صداگذاری و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، دستیار: محمد کرتهی، امور فنی صدا: استودیو تک فیلم پارس، گروه صحنه و لباس طراح صحنه و لباس: حسین عالی‌نژاد، دستیار صحنه: شاهین صدیق، گروه دکور: مجری دکور: مهدی اسدی، دستیاران: مهدی وفا، عباس یوسفیان، داود بروغنی: حسن افشارمقدم، مهران روحی، اسماعیل مقیسه، گروه گریم: طراح گریم: ایمان امیدواری،مجریان: رضا عربی، هلیا رشقی، حامد افراسیابی، بافت مو: علی اعرابی، گروه موسیقی: موسیقی: حمیدرضا صدری، ویلن و ویلن التو: بابک شهرکی، با تشکر از شهرام مهاجر، گروه تدوین: تدوین: محمد توکلی، رضا عطاران، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و میدانی جلوه‌های ویژه میدانی: عباس شوقی، سرپرست جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: علی جوکار نراقی، دستیاران: سیدعلی سیاح، امین احمدی، گروه تدارکات: مدیر تدارکات: نادر سیدمحمدی، دستیاران: صابر سیدمحمدی، عبدالله سیدمحمدی، حسین رحیمی، فرهاد شعاع، م

یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, :: 5:56 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, :: 5:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی

روزي تلخ براي هنر و هنرمندان ايران... استاد حميد سمندريان چشم از جهان فروبست...

پدر تئاتر ايران، استاد حمید سمندریان به دلیل بیماری سرطان کبد، صبح امروز پنجشنبه (22 تیرماه 1391) در منزل خود دارفانی را وداع گفت.

اين اتفاق در حالي افتاد كه همراهان و شاگردان هميشگي‌اش تصميم گرفته بودند براي بهتر شدن حال استادشان، بار ديگر اجراي نمايش «بازي استريندبرگ» را كه او سال‌ها پيش به صحنه برده بود با همان بازيگران قبلي يعني هما روستا، رضا كيانيان و پيام دهكردي پاييز امسال به صحنه ببرند و حتي بخشي از تمرينات اوليه اين نمايش نيز در منزل شخصي او آغاز شده بود.

سمندريان كه در تمام اين سال‌ها حسرت اجراي «گاليله» را با خود داشت، آخرين‌بار در سال 1389 سرگرم ترجمه و كار بر روي اين نمايشنامه‌ي معروف برتولت برشت بود و قصد داشت اواسط تيرماه همان سال گروه بازيگران اين نمايش را مشخص كند تا براساس توافقات انجام‌شده با شهرداري تهران، «گاليله» را از بهمن سال 89 تا ارديبهشت 90 در تماشاخانه‌ي ايرانشهر به صحنه ببرد، اما اين آرزو هرگز محقق نشد.

حميد سمندريان متولد ارديبهشت ماه 1310 بود. شروع فعالیت‌هاي تئاتری او در حین تحصیل در دوره‌ي متوسطه با حضور در کلاس‌های تئاتر و هنرپیشگی اساتيدي چون حسین خیرخواه، شباویز و نصرت کریمی زير نظر عبدالحسين نوشين بود.

او پس از اتمام دوره‌ي دبیرستان به اروپا سفر کرد و در آلمان دوره‌ي مهندسی شوفاژ سانترال را در دانشگاه صنعتی برلین گذراند، اما بعد از آن به کنسرواتور عالی موسیقی و هنرهای نمایشی هامبورگ وارد شد. برخورد با تئاتر آن‌قدر برایش گسترده بود که طی شش سال به صورت آکادمیک تحت آموزش «ادوارد مارکس» که یکی از استادان برجسته‌ي تئاتر بود، اصول و مبانی کارگردانی و بازیگری را آموخت و همزمان در آلمان به صورت حرفه‌ای مشغول به کار شد.

سمندريان پس از پایان این دوره به دعوت اداره‌ي هنرهای نمایشی دراماتیک اداره‌ي کل هنرهای زیبای کشور به ایران بازگشت و نمایشنامه‌ي «دوزخ» را در تالار همین اداره به روی صحنه برد و فعاليت‌هاي خود را به شكل پيوسته در عرصه تئاتر ادامه داد.

تاسیس کلاس‌های آزاد بازیگری و کارگردانی از ديگر اقدامات جدي مرحوم سمندريان بود كه تا آخرين روزهاي عمرش ادامه داشت و به واسطه‌ي آن هنرمندان درجه يكي همچون عزت‌اله انتظامي، گوهر خيرانديش، رضا كيانيان، ميكاييل شهرستاني، احمد آقالو، كيومرث مرادي، پرويز پورحسيني، گلاب آدينه، مهدي و ناصر هاشمي، آتش تقي‌پور و ... را تحويل جامعه هنري داد.

كارگرداني و اجراي تئاترهاي ماندگاري چون «ملاقات بانوی سالخورده»، «دایره‌ي گچی قفقازی»، «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی»، «مرغ دریایی»، «بازی استریندبرگ»، «کرگدن» و ... در كارنامه هنري او به چشم مي‌خورد.

پيكر استاد سمندریان ، صبح روز شنبه (24 تیرماه) از مقابل سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، تشییع می‌شود.

 

پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 20:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 89
بازدید هفته : 274
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 18917
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین