کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
مدت زمان قرارداد من 4 ماه و 20 روز بود و من به آقایان گفته بودم که برنامه‌های دیگری دارم و آنها باید خود را تنظیم می‌کردند که این کار را نکردند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس فریبرز عرب‌نیا بازیگر نقش شهید چمران در فیلم «چ» حاتمی‌کیا دیشب در تماس تلفنی با برنامه هفت سکوت خود را شکست و درباره مسائل پیش آمده درباره این فیلم توضیحاتی را ارائه داد.

وی که پس از سخنان پژمان لشگری پور بعنوان نماینده فارابی حاضر در فیلم و علی قائم مقامی مدیر تولید این فیلم صحبت می‌کرد گفت: من قصد نداشتم که وارد این مسائل بشوم اما اتفاقاتی در جریان است تا من نه به خاطر خودم بلکه به خاطر ضعف‌های خطرناکی که گریبان سینمای ایران را گرفته صحبت کنم.

عرب نیا افزود: قصد ندارم توضیح زیادی بدهم اما فقط به دو مورد اشاره می‌کنم؛ آقای قائم مقامی دو مورد را مطرح کرد که هر دو مورد آن دروغ است من قراردادی داشتم که به آن پایبند بودم ولی دوستان می‌خواستند آن را زیر پا بگذارند. مشکل هم این است که ناکاربلد‌ها در راس کار قرار دارند و من فقط به قوانین اعتقاد دارم.

عرب‌نیا در ادامه افزود: اولا اینکه گفته می‌شود تا نوزدهم ماه قرارداد بنده تسویه شده و ثانیا اینکه می‌گویند ما تجهیزات نظامی آورده‌ایم و این تجهیزات معطل بنده شده است هر دو این موارد دروغ است.

وی افزود: اگر من تاکنون پاسخی نداد‌ه‌ام به خاطر حرمت بازی در این فیلم است.

عرب نیا در ادامه در پاسخ به سؤال مجری برنامه هفت درباره اینکه آیا شما کل دستمزد را در این تاریخ گرفته‌اید یا خیر گفت: بحث دستمزد مطرح نبوده و اساسا بحث بر سر زمان بود.

وی افزود: مدت زمان قرارداد من 4 ماه و 20 روز بود و من به آقایان گفته بودم که برنامه‌هایی دیگری دارم و آنها باید خود را تنظیم می‌کردند که این کار را نکردند.

وی افزود: با این حساب من صبر کردم و حتی سفر حج و فیلم دیگری که در دست داشتم به تعویق افتاد با این حال آقایان گفتند که برای ما امکان ندارد خودمان را با این شرایط وفق دهیم.

وی در پایان گفت: در صورت تمایل دوستان فارابی و صلاحدید حاتمی‌کیا، بنده حاضرم در برنامه زنده مقابل دوستان بنشینیم تا حقایق روشن شود.

به گزارش "تابناک" در چند روز گذشته برخی رسانه ها از غیبت عرب نیا بر سر فیلمبرداری فیلم "چ" خبر داده اند و گمانه هایی را از اختلاف نظر شدید عرب نیا و حاتمی کیا مطرح کرده بودند.
 
شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 23:15 :: نويسنده : عباس کمالخانی

«یه عاشقانه ساده» از چهارشنبه اکران می‌شود

 فیلم سینمایی «یه عاشقانه ساده» به کارگردانی سامان مقدم چهارشنبه این هفته در گروه سینمایی استقلال به نمایش درمی‌آید.

خبرگزاری فارس: «یه عاشقانه ساده» از چهارشنبه اکران می‌شود
  •  


«حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره جلسه امروز شورای صنفی گفت: انجمن سینماداران طی نامه‌ای از شورای صنفی نمایش تقاضا کرد تا فیلم «یه عاشقانه ساده» که پیش از این قرارداد نمایش آن در گروه استقلال ثبت شده است، نمایش داده شود.

 

وی در ادامه گفت: امروز این نامه در جلسه مطرح شد ، سینماهای گروه استقلال بدون فیلم بودند شورای صنفی نمایش تصمیم گرفت حواله نمایش فیلم «یه عاشقانه ساده» در گروه استقلال را صادر کند و فرصت دیگری به گروه  استقلال داده شد. این فیلم از روز چهارشنبه در سینماها به نمایش درمی‌آید.

دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 22:3 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 


«چمران» بدون «عرب‌نیا» به پایان رسید
دوربین «حاتمی‌کیا» امروز خاموش شد

خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا با موضوع شهید چمران امروز با ضبط صحنه‌های فینال فیلم به پایان رسید.

خبرگزاری فارس: دوربین «حاتمی‌کیا» امروز خاموش شد
  •  


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم سینمایی چمران امروز -دوشنبه ۲۰ آذرماه-با ضبط صحنه فینال فیلم که مربوط به میدان شهر پاوه است در یکی از پادگان‌های سپاه بدون حضور فریبرز عرب‌نیا بازیگر نقش چمران به پایان رسید.

 

بنابراین گزارش، سکانس پایانی فیلم با حضور تعداد زیادی هنرور و شرکت دو فروند هلی‌کوپتر به پایان رسید. تدوین فیلم توسط  مهدی حسینی وند در حال انجام است و  گروه در تلاش هستند این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانند.

در این فیلم نقش شهید چمران را فریبرز عرب‌نیا ایفا می‌کند و «سعید راد»، «فریبرز عرب‌نیا»، «مریلا زارعی»، «بابک حمیدیان»، «محمدمهدی سلطانی»، «امیررضا دلاوری» و «اسماعیل سلطانیان» به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند.

حاتمی‌کیا در فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) سراغ دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران رفته است و از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد 1358 زندگی شهید چمران را روایت کرده است.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا/ مدیرفیلمبرداری: حسین جعفریان/مدیرتولید: سیدعلی قائم مقامی/ طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی/ طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی/ صدابردار: بهمن اردلان/ فیلمبردار: پیمان شادمان‌فر/ آهنگساز: بهزاد عبدی/ ساخت دکور شهر پاوه: کاظم فریبرزی/ دستیار تولید: رضا زنجانیان/ مشاور فنی کارگردان: مهدی زواره‌ای/ دستیار اول کارگردان: علیرضا صالحی/برنامه ریز: مصطفی احمدی.

فیلم سینمایی «چ» از نیمه تیرماه در کرمانشاه آغاز شد و امروز به پایان رسید، این فیلم محصول بنیاد سینمایی فارابی است.

دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 21:56 :: نويسنده : عباس کمالخانی
گزارش  از نقد و بررسی «من مادر هستم» در لانه جاسوسی
فراستی: «من مادرم هستم» در نقد روشنفکران بی‌هویت بی‌سابقه است

 مسعود فراستی گفت: فیلم «من مادر هستم» به نقد بخشی از جامعه روشنفکران بی‌بند و بار و بی‌هویت می‌پردازد که در تاریخ سینمای ایران بی‌سابقه است.

خبرگزاری فارس: فراستی: «من مادرم هستم» در نقد روشنفکران بی‌هویت بی‌سابقه است
  •  


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست نقد و بررسی فیلم «من مادر هستم» عصر امروز -دوشنبه ۲۰ آذرماه- با حضور فریدون جیرانی کارگردان، مسعود فراستی، محمد‌تقی فهیم و حسین الله‌کرم منتقدان سینما، لیلا لاریجانی و رحمان سیفی‌آزاد فیلم‌نامه‌نویسان فیلم و جمع کثیری از دانشجویان و اصحاب رسانه در لانه جاسوسی و پس از نمایش فیلم برگزار شد.

بنا بر این گزارش، مسعود فراستی در ادامه صحبت فیلمنامه‌نویسان فیلم و حسین الله کرم بیان داشت: در ابتدا من باید توضیحی درباره مدرنیسم و پست مدرنیسم بدهم. پست مدرنیستم هیچ اصولی ندارد و من شما آقای الله کرم را آقای اصولی می‌شناسم.

وی ادامه داد: دوستان به ظاهر روشن فکر اکثرا به دام پست مدرنیسم می‌افتند چون افراد روشنفکری در سینما وجود دارند که موافق مواضع آقای الله کرم هستند. روشنفکرانی که فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» را دوست دارند و از «من مادر هستم» بدشان می‌آید.  البته تعجبی ندارد، چرا که فیلم من مادر هستم بخشی از روشنفکران را نشانه رفته که بی‌بند و بار و بی‌اصول و بی‌آرمان هستند.

وی ادامه داد: بخشی از روشنفکران که با پول نفت و سیاست‌های غلط اقتصادی رشد کردند و بخشی از کسانی که به فیلم منتقد هستند این گروه تشکیل می‌دهند. من مادر هستم نقد بخشی از جامعه متوسط شهری و پارازیت است. پارازیتی که محصول سیاست‌های غلط اقتصادی است. این فیلم نشان دهنده یک پنجم طبقه متوسط شهری است که الگوی بچه‌های جنوب شهری ما هستند. این روشنفکران، این جانوران کسانی هستند که بسیاری از بچه‌های ما نوع لباس پوشیدن و رفتار را از آنها الگو می‌گیرند. این قشر روشنفکر محصول سیاست‌های غلط دولتی اقتصادی و پول نقد هستند.

فراستی عنوان داشت: درباره قشر بی‌بند و بار و مدرن باید بگویم که فیلم جیرانی در تاریخ سینمای ایران از لحاظ نقد چنین قشری بی‌سابقه است. هیچ فیلمی تا الان این قشر را نقض نکرده و اینکه می‌گویند این قشر روشنفکری سیاه جلوه داده شده است باید سیاه جلوه داده می‌شد چرا که هم واقعیت است هم باعث عبرت.

این منتقد سینما در ادامه توضیحات خود بیان داشت: من هم طرفدار طبقه متوسط هستم اما نه طبقه متوسطی که در من مادر هستم نشان داده می‌شود؛ بلکه طبقه متوسطی که در حال نابودی است. جیرانی در فیلم خود به نقد قشر بی‌هویت و بی‌بند و باری می‌پردازد که با بالا رفتن پول دلار چاق شدند، این فیلم دچار آلودگی روشنفکری نمی‌شود.

فراستی ادامه داد: البته هم موضع شدن حزب اللهی‌ها و روشنفکران در مورد یک فیلم قضیه‌ای تاریخی است که در مورد ناصر اثیمی، مهرجویی و کیمیایی نیز اتفاق افتاد که این می‌شود آنها از فیلمی مثل من مادر هستم بدشان می‌آید و از آشغال‌هایی چون بی‌خود و بی‌جهت دفاع می‌کنند.

فراستی ادامه داد: آقای الله کرم از قربانی شدن جیرانی و حزب اللهی‌ها حرف زد، امیدوارم قربانی نباشند. بعد بگویند فیلم جیرانی قربانی نیست. بلکه فیلم متعرض است و وقتی مورد حمله قرار می‌گیرد امر خوبی است من مادر هستم شانس خوبی دارد که مورد هجمه قرار می‌گیرد هجمه‌ای مطابق با تفکرات کاملا سیاسی.

فراستی ادامه داد: روشنفکران چند کار انجام می‌دهند برخی با فیلم‌های جشنواره‌ای وطن و هویت خود را می‌فروشند و جایزه می‌گیرند. البته این جریان همیشه وجود دارد و کسانی که متوقف این جریان هستند نیز وقتی به مقصد می‌رسیدند کار همین افراد را ادامه می‌دهند.

فراستی با اشاره به سخنان کوشکی در برنامه هفت گفت: آقای کوشکی در این برنامه می‌گویند ما فیلم خنثی بسازیم. تا به جای اینکه فیلمی گرم مماس با مسائل و مشکلات مردم بسازیم و باید بگویم روشنفکران استاد فیلم‌های خنثی هستند اما ما احتیاج به فیلم خنثی نداریم. چرا که فیلم‌های بی‌بو و بی خاصیت به درد ما نمی‌خورند و به راحتی در دام نارنجی پوش هامون و پری می‌افتیم.

فراستی ادامه داد: فیلم جیرانی به هیچ وجه اشاعه شراب خواری و فساد نیست. در سینما باید نشان دهیم تا نقد کنیم. سینما با دیدن و باور کردن همراه است. اگر شما مشروب خواری و موارد دیگر این جانوارن را نبینید چطور با سبک زندگی آنها آشنا می‌شنوید؟ در حالی که مشروب خوردن در فیلم جیرانی سمپاتیک است که بلکه آنتی‌بیوتیک است و به هیچ عنوان سیاه نمایی در آن نمی‌بینیم.

دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 21:52 :: نويسنده : عباس کمالخانی

الله‌کرم: جیرانی‌ها قربانی این جامعه سیاست‌زده هستند

 الله‌کرم گفت:من معتقدم ما در جامعه سیاست‌زده هستیم و جیرانی‌ها قربانی هستند.

خبرگزاری فارس: الله‌کرم: جیرانی‌ها قربانی این جامعه سیاست‌زده هستند
  •  


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست نقد و بررسی فیلم «من مادر هستم» عصر امروز با حضور فریدون جیرانی کارگردان، مسعود فراستی، محمد‌تقی فهیم و حسین الله‌کرم منتقدان سینما، لیلا لاریجانی و رحمان سیفی‌آزاد فیلم‌نامه‌نویسان فیلم و جمع کثیری از دانشجویان و اهالی اصحاب رسانه در لانه جاسوسی پس از نمایش فیلم برگزار شد.

 

بنابر این گزارش؛ در این مراسم حسین الله‌کرم اظهار داشت: ممکن است روش و عملکرد حزب‌اللهی ها نقد و حتی نقد ما هم در مورد این فیلم نقد شود. با این حال بنده به این فیلم نقد سیاسی، فرهنگی و اعتقادی دارم.

 

وی ادامه داد: بنده فکر می‌کنم نقاد اصلی اجتماعی این فیلم هستم البته ما ادعای هنرمندی و بازیگری نداریم و به عنوان نماینده جریان حزب‌اللهی می‌گویم که ما چنین ادعایی نداریم. امیدوارم روشنفکران ببینند و بشنوند که ما چطور فکر می‌کنیم البته نمی‌خواهم عمیقا وارد این ماجرا شوم و صحبت و سؤالات خود را در لایه‌های روئین ارائه می‌کنم و امیدوارم پاسخ‌های مناسب را بشنوم.

 

الله‌کرم ادامه داد: بحث فرهنگی دارای دو لایه اصلی و زیرین است زیرین یعنی جهان‌بینی ارزش‌ها و هنجارها و روئین الگوهای رفتاری و نمادها است. این فیلم به پرداخت و الگوهای رفتاری و نمادها در یک مهندسی معکوس می‌پردازد و مواردی مثل زنا، شراب‌خواری و بحث زیر پا گذاشتن قصاص این موارد در چارچوب مهندسی معکوس تعریف می‌شود.

 

دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 21:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 88
بازدید هفته : 211
بازدید ماه : 115
بازدید کل : 18854
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین