کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

روزي تلخ براي هنر و هنرمندان ايران... استاد حميد سمندريان چشم از جهان فروبست...

پدر تئاتر ايران، استاد حمید سمندریان به دلیل بیماری سرطان کبد، صبح امروز پنجشنبه (22 تیرماه 1391) در منزل خود دارفانی را وداع گفت.

اين اتفاق در حالي افتاد كه همراهان و شاگردان هميشگي‌اش تصميم گرفته بودند براي بهتر شدن حال استادشان، بار ديگر اجراي نمايش «بازي استريندبرگ» را كه او سال‌ها پيش به صحنه برده بود با همان بازيگران قبلي يعني هما روستا، رضا كيانيان و پيام دهكردي پاييز امسال به صحنه ببرند و حتي بخشي از تمرينات اوليه اين نمايش نيز در منزل شخصي او آغاز شده بود.

سمندريان كه در تمام اين سال‌ها حسرت اجراي «گاليله» را با خود داشت، آخرين‌بار در سال 1389 سرگرم ترجمه و كار بر روي اين نمايشنامه‌ي معروف برتولت برشت بود و قصد داشت اواسط تيرماه همان سال گروه بازيگران اين نمايش را مشخص كند تا براساس توافقات انجام‌شده با شهرداري تهران، «گاليله» را از بهمن سال 89 تا ارديبهشت 90 در تماشاخانه‌ي ايرانشهر به صحنه ببرد، اما اين آرزو هرگز محقق نشد.

حميد سمندريان متولد ارديبهشت ماه 1310 بود. شروع فعالیت‌هاي تئاتری او در حین تحصیل در دوره‌ي متوسطه با حضور در کلاس‌های تئاتر و هنرپیشگی اساتيدي چون حسین خیرخواه، شباویز و نصرت کریمی زير نظر عبدالحسين نوشين بود.

او پس از اتمام دوره‌ي دبیرستان به اروپا سفر کرد و در آلمان دوره‌ي مهندسی شوفاژ سانترال را در دانشگاه صنعتی برلین گذراند، اما بعد از آن به کنسرواتور عالی موسیقی و هنرهای نمایشی هامبورگ وارد شد. برخورد با تئاتر آن‌قدر برایش گسترده بود که طی شش سال به صورت آکادمیک تحت آموزش «ادوارد مارکس» که یکی از استادان برجسته‌ي تئاتر بود، اصول و مبانی کارگردانی و بازیگری را آموخت و همزمان در آلمان به صورت حرفه‌ای مشغول به کار شد.

سمندريان پس از پایان این دوره به دعوت اداره‌ي هنرهای نمایشی دراماتیک اداره‌ي کل هنرهای زیبای کشور به ایران بازگشت و نمایشنامه‌ي «دوزخ» را در تالار همین اداره به روی صحنه برد و فعاليت‌هاي خود را به شكل پيوسته در عرصه تئاتر ادامه داد.

تاسیس کلاس‌های آزاد بازیگری و کارگردانی از ديگر اقدامات جدي مرحوم سمندريان بود كه تا آخرين روزهاي عمرش ادامه داشت و به واسطه‌ي آن هنرمندان درجه يكي همچون عزت‌اله انتظامي، گوهر خيرانديش، رضا كيانيان، ميكاييل شهرستاني، احمد آقالو، كيومرث مرادي، پرويز پورحسيني، گلاب آدينه، مهدي و ناصر هاشمي، آتش تقي‌پور و ... را تحويل جامعه هنري داد.

كارگرداني و اجراي تئاترهاي ماندگاري چون «ملاقات بانوی سالخورده»، «دایره‌ي گچی قفقازی»، «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی»، «مرغ دریایی»، «بازی استریندبرگ»، «کرگدن» و ... در كارنامه هنري او به چشم مي‌خورد.

پيكر استاد سمندریان ، صبح روز شنبه (24 تیرماه) از مقابل سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، تشییع می‌شود.

 

پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 20:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی
لیلا حاتمی در جشنواره کارلووی واری:
 
 
لیلا حاتمی در جشنواره فیلم کن:
 
 


ادامه مطلب ...
سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 17:39 :: نويسنده : عباس کمالخانی
سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 17:37 :: نويسنده : عباس کمالخانی
 
سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 17:35 :: نويسنده : عباس کمالخانی
سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 17:32 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 


 

سینماپرس- گروه سینما/ علیرضا داودنژاد وضعیت جسمانی رضا رو به بهبود عنوان کرد و خبر از بازگشت رضا داود نژاد تا ده روز دیگر به تهران در صورت تأیید پزشکان داد.

این کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: از زمان انجام عمل جراحی کبد، رضا در شهر شیراز تحت درمان پزشک معالجش است و وضع جسمانی اش بسیار بهبود یافته است.

وی در مورد فیلم «کلاس هنرپیشگی» که در سال گذشته فیلمبرداری آن به اتمام رسیده بود و به دلیل درگیری هایش برای بیماری پسرش مراحل فنی آن متوقف شده بود، تصریح کرد: ترتیب چینی سکانس ها را پیش از این انجام داده بودم و راف کات های فیلم تمام شده است اما در مورد مونتاژ نهایی فیلم ممکن است تدوین را خودم انجام ندهم و این کار را به فرد دیگری بسپارم.

به گفته داودنژاد، هنوز آهنگساز و صداگذار «کلاس هنرپیشگی» مشخص نشده است.

بنابراین گزارش، فیلمبرداری فیلم سینمایی «کلاس هنرپیشگی» که به زندگی و روابط چند کارآموز کلاس‌های هنرپیشگی می‌‌پردازد دهم بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسید.

در این فیلم بازیگرانی چون رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، احترام‌السادات حبیبیان و کبری حسن‌زاده ایفای نقش می‌کنند.

«علیرضا داوودنژاد» در کارنامه کارگردانی خود تاکنون فیلم‌های «مرهم»، «تیغ زن»، «هوو»، «هشت پا»، «ملاقات با طوطی»، «بچه‌های بد»، «بهشت از آن تو»، «مصائب شیرین»، «عاشقانه»، «نیاز» و ... را به ثبت رسانده است.

پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:59 :: نويسنده : عباس کمالخانی

به تازگی یکی از خبرگزاری های خارجی خبری جالب و هوشمندانه مبنی بر تشابه لباسی بین بازیگران هالیوودی و بالیوودی را مطرح کرده بود.البته برخی موارد تشابه نیز تنها مختص هالیوودی ها و یا بالیوودی ها می باشد.

به گزارش روزگارنو، این لباسها اغلب طراحی شده بوده و مخصوص این بازیگران تهیه می شود.این بسیار عجیب به نطر می رسد که چطور طراحان این لباسها ایده ای یکسان داشته اند.

همچنین در جایی دیگر دکر شده که اغلب طراحان لباس بازیگران بالیوودی ، از لباسهای هنرپیشه های هالیوودی الهام گرفته و لباس را می دوزند.

برخی از این تشابه لباسها را در ادامه میبینید:



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:53 :: نويسنده : عباس کمالخانی

پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی

براد پیت می گوید، پدر بودن باعث شده است بعضی از نقشهایی که در هالیوود به او پیشنهاد می شود را نپذیرد.


  براد پیت

ستاره فیلم " مانی بال" درباره فیلم جدید خود با نام "آرام کشتن آنها" که در آن نقش یک گنگستر را بازی می کند ، حرفی نزد اما گفت که او و همسرش آنجلینا جولی مجبورند بخاطر فرزندانشان از تعدادی از نقشها صرفنظر کنند."

براد می گوید: "وقتی با مجرمان و جنایتکاران سروکار داریم، خشونت تا حدی قابل قبول است.
"اگر نقشهایی مثل نقش یک نژاد پرست و یا فراتر از آن را بازی می کردم مسلما" باید روزهای سخت تری را پشت سر می گذاشتم."

"اگر چنین نقشهایی را بازی می کردم برایم خیلی نگران کننده تر از آن بود که نقش یک فردی را بازی کنم که به صورت فرد مقابلش شلیک می کند! اینها واقعیت دنیایی هستند که ما در آن زندگی می کنیم و از نظر من برای فیلمها خیلی مهم و حیاتی هستند."
 
پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی

استودیوهای هالیوود همواره در بازیگران جوان و بی‌تجربه هر چند توانمند در فیلم‌های اول‌شان با نهایت خساست رفتار می‌کنند؛ آنچنانکه «کریستین استوارت» بازیگر مجموعه فیلم‌های «گرگ و میش» که یکی از خوش‌شانس‌ترین‌های این عرصه برای یکی دو قسمت اول این فیلم تنها 800 هزار دلار دستمزد گرفت، در حالی که پس از رسیدن به شهرت، زمانی که فیلم در گیشه خوب فروخت، درآمدی بالغ بر 12 و نیم میلیون دلار و شراکت در بخش از سود حاصل فروش قسمت سوم فیلم «گرگ و میش» به او پرداخت شد.

خبرگزاری فارس: ترس بازیگران زن هالیوود از پیری/ دستمزد ستاره‌های جوان بیش از پیشکسوت‌ها


البته خساست استودیوهای هالیوودی در پرداخت دستمزد تنها به بازیگران تازه‌کار محدود نمی‌شود و امروزه به یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های بازیگران زن هالیوود تبدیل شده است؛ آنچنانکه به اعتراف بسیاری از سینماگران آمریکایی، با ورود هر یک از این بازیگران به دهه چهارم زندگی و کاهش برخی جاذبه‌ها، نه تنها پیشنهاد بازی به آن‌ها کم می‌شود، بلکه دستمزدهایشان به طرز غیرمنصفانه‌ای کاهش می‌یابد.

آنچه که امروز در صنعت سینمای هالیوود به یکی از معضل‌های این صنعت سینمایی تبدیل شده، این است که میانگین دستمزد ستاره‌های جوان هالیوود از بازیگران پیشکسوت این عرصه به طرز قابل توجهی بیشتر است.

فهرستی که مجله فوربس روز گذشته منتشر کرده است، گواهی بر این مطلب است:

«کریستن استوارت» 22 ساله با 34 میلیون و 500 هزار دلار صدرنشین فهرست گران‌ قیمت‌ترین بازیگر زن هالیوود است. بیشترین دستمزد او برای بازی در نقش بِلا در فیلم «گرگ و میش» است و پس از آن نیز برای فیلم «سفید برفی و مرد شکارچی» است.

پس از «استوارت»، «کامرون دیاز» قرار دارد که میانگین درآمد او از می سال 2011 میلادی تا می سال 2012 میلادی 34 میلیون دلار بوده است که فیلم «معلم بد» درآمدزاترین فیلم او محسوب می‌شود.

جایگاه سوم این فهرست با دستمزدی بالغ بر 25 میلیون دلار نیز به «ساندرا بولاک» تعلق دارد.

«آنجلینا جولی» با 20 میلیون دلار دستمزد، پس از «بولاک» در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد، او یکی از پرحاشیه‌ترین بازیگران هالیوود نیز محسوب می‌شود.

«چارلیز ترون» نیز پنچمین بازیگر زن گران‌قیمت هالیوود محسوب می‌شود که میانگین دستمزدش 18 میلیون دلار است.

براساس آمارهای منتشر شده حدود 3/24 درصد از جمعیت کل مردم آمریکا را زنان بالای 40 سال تشکیل می‌دهند و بر اساس آمار اتحادیه بازیگران آمریکایی تنها 5/12 درصد از نقش‌های تلویزیون و سینمای آمریکا به زنان بالای 40 سال اختصاص دارد.

این در حالی است که براساس همین گزارش، مردان یک چهارم از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند و حدود سه چهارم از نقش‌های تلویزیون و سینما را نیز از آن خود کرده‌اند.

بحث دیگری که در هالیوود به عنوان موضوعی ناخوشایند البته برای بازیگران زن این صنعت سینمایی مطرح است، عدم توجه به بازیگران زن نه تنها در پیشنهاد بازی بلکه در دستمزدهاست.

آمارها نشان می‌دهد که مجموع درآمد 10 بازیگر زن اول فهرست فوربس، 200 میلیون دلار است، در حالی که درآمد 10 بازیگر مرد اول این فهرست 361 میلیون دلار است.


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی

عکس هایی کمیاب از دوران کودکی و نوجوانی آنجلینا جولی منتشر شد.


به گزارش روزگار نو، به نقل از دیلی میل، این عکس ها از دوره کودکی تا فارغ التحصیل شدن او را نشان می دهد. 

این تصاویر  از این روزهای این ستاره هالیوود هیچ نشان دارد/ ندارد!
 
 
 
 


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:46 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 88
بازدید هفته : 209
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 18852
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین