کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

نمایش فیلم جدایی نادر از سیمین در مصر جنجال ساز شد .

به گزارش عصر ایران همزمان با لغو نمایش این فیلم اسکاری ایران در دانشگاه قاهره هنرمندان مصری به این اقدام دانشگاه اعتراض کردند.

گفته می شود این تصمیم دانشگاه قاهره در پی اعتراضات برخی دانشجویان سلفی صورت گرفته که معتقدند این فیلم تبلیغ تشیع می باشد !

"جبهه خلاقیت " یک نهاد مدافع آزادی بیان و هنر در مصر با محکوم کردن این اقدام دانشگاه قاهره اعلام کرده است که تصمیم به لغو نمایش این فیلم یک فاجعه است که نشان می دهد تا چه حد افراط گرایی توسط برخی دانشجویان به دانشگاه های مصر رسیده است.

این نهاد مدافع آزادی هنر در بیانیه ای افزوده است : " دانشجویان اسلامگرایی که خواستار لغو نمایش این فیلم شده اند باید بدانند که بلند شدن صدای آنها در امروز نتیجه انقلابی است که خواستار آزادی است و این شرم آور است که آنها این آزادی را سرکوب می کنند.

 بر اساس قوانین مصر هر فیلمی برای اکران شدن باید مجوز کتبی دولتی داشته باشد و درغیر این صورت اکران فیلم های بی مجوز مجازات زندان دارد .

گفتنی است هنرمندان مصری برای جلوگیری از لغو نمایش این فیلم در دانشگاه قاهره قرار است با رییس این دانشگاه و نیز دانشجویان مخالف پخش این فیلم نشستی را برگزار کنند.

هنوز معلوم نیست که وقتی سلفی ها اکران محدود فیلم اصغر فرهادی را در دانشگاه قاهره بر نمی تابند در قبال اکران عمومی این فیلم در سینماهای مصر چه واکنشی خواهند داشت .

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 3:41 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

 

اصغر فرهادی عزیز می‌خواستیم بگوییم خسته نباشید، نشد

سینما - ایلنا نوشت:

اعضای کانون کارگردانان سینمای ایران و شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران بعد از لغو اجازه برگزاری مراسم تقدیر از اصغر فرهادی، بیانیه‌ای صادر کرده و در آن ابراز تاسف کرده‌اند.

در این بیانیه کوتاه آمده است:

«اصغر فرهادی عزیز

 می‌خواستیم از تو به خاطر کسب این دستاورد بزرگ، که برای ایران و سینمای آن در  آستانه سال نو به ارمغان آوردی، مجلسی ساده و صمیمی با همکاران سینماگر داشته باشیم. بنا بود فقط بگوییم خسته نباشید، دست مریزاد.
 

 متولیان فرهنگی نگذاشتند، نشد، متاسفیم، افسوس.
 

 کانون کارگردانان سینمای ایران

شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران»

 

دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 22:56 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

 

انتقاد تند رجا نیوز از فیلم «زندگی خصوصی»: آقای سجادپور! دقیقاً چقدر مانده تا مفهوم اتاق خواب؟

سینما - رجا نیوز نوشت:

27 آذر ماه امسال، رجانیوز به سراغ علیرضا سجادپور رفت و از او سوالاتی در باب چرایی افزایش مفاهیم جنسی در سینمای ایران و تسامح معاونت سینمایی در این باره پرسید. اما جواب سجادپور به این مطالبه اساسی، این بود که «من به دیدگاه افرادی که معتقدند جدیداً این‌جور مسائل در سینمای ما در حال رشد است، به شدت انتقاد دارم و فکر می‌کنم که این حرف منصفانه‌ای نیست. اینها وقتی که صحبت از رشد می‌کنند، یعنی اینکه مثلاً در سالهای 76، 78، 82 یا 87 این موضوعات در سینمای ما کم بوده و الان زیاد شده است. خب این افراد که چنین حرفی را می‌زنند، کاملاً از قاعده و مقوله انصاف به دور هستند و اطلاعات‌شان هم غلط است. یعنی اصلاً با چنین فردی نمی‌شود گفت‌وگو کرد.»
 
اما سجادپور در همین گفت‌وگو قول‌هایی هم داد تا از نگرانی کسانی که معتقدند اوضاع اخلاقی سینمای ایران مساعد نیست، بکاهد و به آنها اطمینان خاطر بدهد که به صورت جدی با افزایش مفاهیم جنسی در سینمای ایران برخورد خواهد شد: «به هیچ عنوان به هیچ مورد شوخی جنسی اتاق خوابی در هیچ فیلمی مجوز نخواهیم داد... ما به تهیه کننده‌ها و کارگردانان گفتیم که هر چیزی که به نزدیک مفهوم اتاق خواب برسد، آن را حذف می‌کنیم. فرقی هم نمی‌کند که یک دیالوگ باشد یا یک صحنه‌ی کامل. مستقیم باشد یا غیرمستقیم.»
 
از این صحبت‌ها حدود دو ماه گذشت تا کار رسید به جشنواره سی‌ام فجر و فوران فیلم‌های با موضوع خیانت که تعداد بالای آن‌ها و بحران سازی جعلی سینمای ایران در مورد روابط زناشویی حتی صدای منتقدان جبهه‌ موسوم به روشنفکری را هم درآورد؛ تا چه رسد به منتقدان ارزشی! اما این تمام کار نبود.
 
حضور چند فیلم با مشکلات حاد اخلاقی موجب شد تا شمقدری در مراسم اختتامیه با شجاعت به این موضوع اشاره کند و خواستار لزوم بازنگری بر محتوای این فیلم‌ها شود تا شاید زودتر از منتقدانش، ابتکار عمل را در دست گیرد: «امسال بعضی حدود اخلاقی در سینمای ایران رعایت نشده است. همین‌جا از اداره نظارت می‌خواهم که با گفتوگو با فیلمسازان، مشکل این فیلم‌ها را حل کنند تا بخشی از ادب و نزاکتی که لازمه سینمای ماست، رعایت شود. البته اگر این مشکلات حل نشود، مجبوریم در اکران، محدودیت‌های سنی قائل شویم.»
 
این صحبت‌های شمقدری در کنار آن قول‌های سجادپور، موجب شد تا امیدوار شویم که احتمالاً قرار است در مورد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 22:53 :: نويسنده : عباس کمالخانی

تلویزیون امسال فیلم‌های ملک سلیمان(ع)، ناسپاس، اخراجی‌ها3، شیر و عسل، آدمکش، نفوذی، قاعده بازی و پسر آدم دختر حوا را از سینمای ایران برای نوروز 91 آماده پخش کرده‌است.

به گزارش مهر، امسال معاونت سیما تدارک گسترده‌ای برای ایام نوروز دیده‌ و تعداد زیادی فیلم‌های سینمایی داخلی و خارجی برای پخش آماده کرده است. البته تعداد فیلم‌هایی که از سینمای ایران برای نوروز انتخاب شده، با توجه به فیلم‌های متنوعی که سال گذشته در اکران سینماها داشتیم، کم است و می‌توان آن را موید سهم اندک سینمای ایران از آنتن نوروزی سیما دانست.

هفته‌نامه سروش وابسته به سازمان صداوسیما در ویژه‌نامه نوروزی خود جدول پخش این فیلم‌ها را منتشر کرده‌است که در این گزارش مروری بر مهمترین این فیلم‌ها خواهیم داشت. البته با توجه به اینکه تاکنون معاونت سیما گزارش رسمی درباره فیلم‌های نوروزی منتشر نکرده‌است، احتمال تغییر همچنان وجود دارد!

شبکه یک

فیلم سینمایی «ملک سلیمان(ع)» اول فروردین ماه از شبکه یک پخش می‌شود. «ملک سلیمان(ع)» عنوان یک سه گانه سینمایی است که در سال 1389 اولین قسمت از آن به روی پرده سینماهای ایران رفته‌است. این فیلم روایت مقطعی از زندگی حضرت سلیمان است که در آن از فناوری‌های پیشرفته استفاده شده‌است.


«ملک سلیمان(ع)» به نویسندگی و کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده تهیه شده‌است و در آن امین زندگانی، محمود پاک‌نیت، الهام حمیدی، مهدی فقیه، حسین محجوب، زهرا سعیدی، علیرضا کمالی، جواد طاهری و... بازی کرده‌اند.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 22:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

 

خواب آرام اصغر فرهادی روی بالش ایرانی / گزارش اختصاصی خبرآنلاین از بازگشت سینماگر اسکاری به کشور 

سینما - از صبح شایع شده بود فرهادی جمعه شب به ایران باز می گردد ولی هیچکس خبر را تایید نمی کرد. با یکی دوتا از دوستان مطلع تماس گرفتم و اصل ماجرا تایید شد.

کیوان کثیریان: الان درست دو ساعت از لحظه ای که اصغر فرهادی در میان ازدحام جمعیت و فریادهای «فرهادی دوستت داریم» سوار لیموزین سفید رنگی شد و فرودگاه امام را ترک کرد می گذرد. حالا ساعت پنج صبح است و بعید نیست خوابی سنگین و البته شیرین، برنده جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار 2012 را درربوده باشد. او ماه هاست سر بر بالش ایرانی نگذاشته است.

از صبح شایع شده بود که فرهادی امشب به ایران باز می گردد ولی هیچکس خبر را تایید نمی کرد. با یکی دوتا از  دوستان مطلع تماس گرفتم و اصل ماجرا تایید شد. اما درباره ساعت نشستن پرواز 723 ایران ایر پاریس- تهران، روایت ها متفاوت بود؛ از 22.45 تا 23.55 جمعه شب، 19 اسفند. هرچه بود به رغم خلاء اطلاع رسانی رسمی، نباید برنده اسکار تنها می ماند. مگر چندبار در تاریخ این مملکت برنده اسکار به وطن برمی گردد.

با سه دوست و همکار گازش را گرفتیم به سمت فرودگاه امام. در نخستین لحظات ورودمان، چند تا از همکاران را که درسالن انتظار دیدیم معلوم شد حداقل، همکاران رسانه ای اهمیت این لحظه تاریخی را خوب دریافته اند. در فرودگاه از حمیدرضا قربانی و مریم نراقی، دستیاران فرهادی شنیدیم که پرواز همان ساعت 23.55 می نشیند، گرچه قرار بوده 22.45 فرود بیاید. تعجبی هم نداشت. تاخیر، نمک پرواز است. مدت هاست که پرواز بی نمک، مزه نکرده ایم.

یکنفر جلویمان را می گیرد و می پرسد درست است که هواپیمای فرهادی با تاخیر می نشیند، جواب مثبت ما را که می شنود، اضافه می کند از هفت غروب که وارد ایران شده تا حالا – که 11 شب است- فرودگاه را ترک نکرده و منتظر مانده تا در استقبال از فرهادی حاضر باشد. علی علایی احساساتی می شود، سه بار به او می گوید؛ درود بر شما.

احمد میرعلایی مدیرعامل فارابی هم آنجاست. همکارانش نجاریان و امیر اسفندیاری و گودرزی و بقیه هم همینطور. آن ها قول استقبال را داده بودند و حالا به قولشان عمل کردند. دارند هماهنگ می کنند که فرهادی از در وی آی پی وارد سالن انتظار شود. میرعلایی در زمان ورود فرهادی به کشور بعد از گرفتن خرس های برلین هم به استقبالش رفته بود. کار امشب اش هم قابل تحسین است. او به نسبت بقیه مدیر باهوش تری است.

می‌گویند دیشب که تیم استقلال از سفر برگشته اینجا غلغله بوده ولی حالا… حالا خیلی خلوت است. مردم چه تقصیری دارند؟ کسی اطلاع رسانی نکرده. از کجا بدانند؟  تازه، مظلومیت فرهنگ در این سرزمین که چیز تازه ای نیست.



ادامه مطلب ...
شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 19:22 :: نويسنده : عباس کمالخانی

و تنها اوست یگانه خالق متعال

سلام اصغر عزیز، شاید بی مناسبت نباشد که به مثال عهد قدیم و سرداران رشیدی که افتخارات برای این سرزمین رقم زدند، تو را نیز فاتح بزرگ نامید و سردار تاریخ ساز پهنه فرهنگ و هنر این سرزمین.

خوشحالم که در رکابت بودم برای خدمت به فرهنگ و هنر این سرزمین که مردمان نجیبش را شایستگی بهترین هاست و عجب داستان پر فراز و نشیبی داشت این سفر بزرگ از نقطه آغاز که از اندیشه ات بر قلمت جاری شد تا لحظه ای که پرچم نجیب این دیار در یکی از قله های رفیع ادب و فرهنگ وهنر جریان ساز و تاثیر گذار سینمای جهان به اهتزاز در آمد و چه شیرین بودند صورت هایی که در آنان شکوه چشمان اشک بار و لب های خندان توامان جاری بود و یقینم بر این است که شعور کامل حاکم بر نظم آفرینش، صدای خلوص قلب و اندیشه تو را شنید، آنگاه که برای اولین باری که گرد هم بودیم و بر نما های مستند از تصاویر غمناک دادگاه های خانواده چشم دوخته بودیم، تو به جای اینکه بگویی فیلمی خواهیم ساخت چنین و چنان، گفتی: "بچه ها می بینید مشکلات مردم را؟" و این خلوص خدمت بود و قربانی هابیل که بر درگاه احدیت پذیرفته شد، آن را برکت داد و بر بام فرهنگ جهان بیافراشت و به واسطه آن دل ملتی را که هر روز و به هر بهانه صدایش می کنند گرم و شاد و امید وار کرد.

اما در میان این آوا های خوش شادمانی، به گوش رسید صدای قابیل هایی که ناهنجار و گوش خراش داد سخن سردادند از بی ارزش بودن تلاشت. چه خوش گفت شاعر که از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست اما حقیقت همیشه پیروز است.

آنچه تو کردی سهم بودنت را کامل کرد، الهام بخش و امید آفرین شد و غبار از چهره کهن و پر اصالت این سرزمین بار دیگر برگرفت و حالا همگی با عشق بیشتری بر عمق نگاه یکدیگر چشم می دوزیم و لبخند می زنیم و خوشحالیم که این خاک، خاک بزرگ پرور است، همواره بوده و باز خواهد بود. دستانت پر توان و خدا قوت. به هم او می سپارمت که همانا خیرالحافظین است
.

پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 21:6 :: نويسنده : عباس کمالخانی

مخاطبان سينما همواره سعي دارند هنگام تماشاي فيلم، دقت نظر و تمرکز کافي داشته باشند تا بتوانند معنا و مفهوم آن را به خوبي درک کنند. اما گاهي اوقات در چنين لحظاتي متوجه ايرادهايي شده‌ايم كه البته به ساختار و نظام معنايي آن لطمه‌اي وارد نمي‌كند.

به گزارش ايسنا از مهم‌ترين ايرادهاي اين چنين كه به قولي «گاف» به حساب مي‌آيند، بايد به صحنه‌اي در فيلم مطرح و ماندني «كازابلانكا» ساخته‌ي «مايکل کورتيز» اشاره كرد كه «همفري بوگارت»، در يك پلان سيگاري را تازه روشن كرده، اما در پلاني ديگر و به فاصله‌ي چند ثانيه بعد چيزي از سيگار باقي نماينده است.

اگر تا امروز به تمام و کمال بودن فيلم‌هاي مورد علاقه‌تان مي‌باليديد، شايد با خواندن اين گزارش شگفت‌زده شويد. اگرچه درک بسياري از اين گاف‌ها نياز به اطلاعات عمومي و گاهي دقت زيادي دارد، اما با مطالعه‌ي اين سري از سوتي‌ها، شايد در آينده با دقت نظر بيشتري جهت کشف اشتباهات کارگردان‌هاي بزرگ به تماشاي فيلم‌ها بنشينيد.

شايد زماني داستان فيلم را فراموش‌ كنيد، اما مطمئنا اين گاف‌ها هميشه در يادها مي‌مانند. اين شما و اين گاف‌هاي به يادماندني فيلم‌هاي بعضا فراموش‌شده‌ي تاريخ سينما.

** فيلم «خوب، بد، زشت»

- در اين فيلم كه «سرجيو لئونه» آن را كارگرداني كرد، «بلوندي» و «توکو» در حال حمل مواد منفجره با يک برانکارد هستند. اين برانکارد چوبي، بسيار کهنه كه تكه‌هايي از آن كنده شده است، اما در صحنه‌ي‌ بعد با يک برانکارد تميز كه تمام اجزاي چوبي‌اش را دارد روبرو مي‌شويم.

- در خلال سکانس قرار دادن مواد منفجره زير پل، آنها مواد منفجره را به صورت سري به هم وصل مي‌کنند و «بلوندي» فقط يکي از فيوزها را روشن مي‌کند، اما وقتي پل منهدم مي‌شود، همه‌ي چهار موضع با هم منفجر مي‌شوند.

- توکو و بلوندي براي انهدام پل از ديناميت استفاده مي‌کنند، وسيله‌اي که در آن زمان و حتي مدت‌ها بعد از آن هنوز اختراع نشده بود.

** فيلم «پدرخوانده»

- در يکي از صحنه‌هاي درگيري، شيشه‌ي جلوي اتومبيل «ساني» پس از شليک اسحله خرد شد، اما در نماي بعدي، پس از حضور باديگارد او در صحنه، شيشه‌ي جلو تميز و دست اول سرجايش قرار گرفته است.

- چراغ خطري که در فيلم پس از رسيدن «مايکل» به «نيوانگلند» نشان داده شد بين دو رنگ قرمز و سفيد تغيير مي‌کرد، چراغ‌هاي خطر آن زمان، زرد و مشکي بودند و تا سال 1960 به قرمز و سفيد تبديل نشدند.

- بعد از اينکه مايکل «ويرجيل سولوزو» را کشت، جسد او و کاپتيان «مک کلوزکي» روي زمين افتاد و دوربين به آهستگي از روي آنها مي‌گذرد، در آخرين لحظه جسد روي زمين افتاده کاپيتان «مک کلوزکي» پلک مي‌زند!

** فيلم «دزدان دريايي کارائيب؛ نفرين مرواريد سياه»

- در يکي از صحنه‌هاي فيلم، سرباز انگليسي با اسلحه‌ي خود به «جک» چند بار شليک مي‌کند. در حاليکه هرکسي با دانشي اندک درباره‌ي اسلحه مي‌داند که اسلحه‌اي که بدون مسلح کردن بتوان مجدد با آن شليک کرد تا اواخر سال 1800 هنوز ساخته نشده بود.

** فيلم «ارباب حلقه‌ها؛ برج‌هاي دو قلو»



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 22:59 :: نويسنده : عباس کمالخانی

ممنون آقای فرهادی! تو با هنرت توانستی مردم این سرزمین را سر افراز کنی‌

تنديس طلائي اسکار براي اولين بار به يک فيلم ايراني (جدايي نادر از سيمين) به کارگرداني اصغر فرهادي رسيد. این فیلم در رقابت با 4 نامزد اصلی دیگربرنده جایزه بهترین فیلم خارجی شد. اصغر فرهادی بعد از دریافت جایزه ابتدا به زبان فارسی به مردم ایرا ن سلام کرد و سپس صحبتهایش را اینگونه ادامه داد:

ایرانی های زیادی در سراسر جهان در حال تماشاى این لحظه‌اند و تصور می کنم که خوشحالند. نه فقط به خاطر یک جایزه مهم، یک فیلم یا یک فیلمساز. آن‌ها خوشحال‌اند چون در روزهایى که میان سیاستمداران حرف از جنگ، تهدید، و خشونت تبادل می شود، نام کشورشان ایران از دریچه باشکوه فرهنگ به زبان مى‌آید. فرهنگى غنى و کهن که زیر غبار سیاست پنهان مانده است. من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم مى‌کنم. مردمى که به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از دشمنى و کینه بیزارند.

اين موفقيت برهمه ايرانيها درهر کجاي دنيا و با هر انديشه اي مبارک باد. اين فيلم در حالي به اين موفقيت رسيد که پيش ازاين 44 جايزه در جشنواره هاي معتبر برده بود و بيست نامزدي ديگر در کارنامه داشت. اين فيلم در حال حاضر در جدول بهترين فيلمهاي تاريخ سايت معتبر IMDB به عنوان بهترين فليم سال 2011 دررتبه 64 مي باشد. ليست تمامي 33 همايش، انجمن معتبر بین المللی و همچنین داخلی که اين فيلم در آنها به موفقيت رسيده است، به شرح ذيل مي باشد:


1- جشواره فيلم فجر- در 5 بخش برنده ودر دو بخش ديپلم افتخار ودر 6 بخش نامزدي
2- جشن خانه سينماي ايران –در 4 بخش برنده و در دو بخش ديپلم افتخار
3- جشنواره بين‌المللي فيلم برلين- در سه بخش برنده
4- جشنواره بين‌المللي فيلم دوربان- در دو بخش برنده شامل بهترين فيلم
5- جشنواره فيلم پولا- برنده در بخش بهترين فيلم
6- جشنواره فيلم سيدني- برنده در بخش بهترين فيلم
7- جشنواره بين‌المللي فيلم ايروان- برنده در بخش بهترين فيلم
8- جشنواره جهاني فيلم آمستردام- برنده در بخش بهترين فيلم از نگاه مردم
9- جشنواره فيلم سن پترزبورگ- نامزد بهترين فيلم
10- جشنواره فيلم ملبورن- يک نامزدي
11- جشنواره فيلم سن‌سباستين- يک نامزدي
12- جشنواره بين‌المللي فيلم فوکوئوکا- برنده دو جايزه شامل بهترين فيلم
13- جشنواره بين‌المللي فيلم ريگا- نامزد يک جايزه
14- جشنواره فيلم ونکوور-جايزه بهترين فيلم از نگاه مردم
15- جشنواره فيلم مستقل بريتانيايي- جايزه بهترين فيلم غير انگليسي
16- جشنواره جهاني فيلم چهار بي‌بي‌سي- بهترين فيلم
17- جشنواره فيلم آسيا پاسيفيک- جايزه بهترين فيلم و سه نامزدي در بخشهاي ديگر
18- حلقه منتقدان نيويورک – بهترين فيلم غير انگليسي
19- هيئت ملي بررسي فيلم‌هاي سينمايي آمريکا- بهترين فيلم غير انگليسي
20- جشنواره فيلم بين‌المللي هند- برنده بخش بهترين کارگرداني
21- جايزه ساتلايت- نامزدي بهترين فيلم غير انگليسي
22- جشنواره فيلم تورنتو- دومين فيلم از نگاه تماشاگران
23- جشنواره فيلم ابوظبي- برنده بخش بهترين کارگرداني
24- جشنواره منتقدان فيلم ونکوور- جايزه بهترين فيلم غير انگليسي
25- گلدن گلوب- جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان
26- انجمن منتقدان فيلم دوبلين- جايزه بهترين فيلم غير انگليسي زبان
27- انجمن ملي منتقدان فيلم- برنده در دوبخش و يک نامزدي
28- جشنواره فيلم آسيا پاسيفيک- برنده بهترين بخش بهترين فيلم نامه
29- انجمن منتقدان فيلم شمال تگزاس- بهترين فيلم غير انگليسي زبان
30- جامعه منتقدان فيلم کانزاس سيتي- جايزه بهترين فيلم خارجي
31- جايزه بوديل- نامزد بهترين فيلم غيرآمريکايي
32- اتحاديه زنان روزنامه‌نگار فيلم- جايزه بهترين فيلم غيرآمريکايي
33- جامعه منتقدان فيلم آنلاين- جايزه بهترين فيلم غير انگليسي زبان و نامزدي در يک بخش
34- انجمن نويسندگان سينماي ترکيه- جايزه بهترين فيلم خارجي
35- جايزه سزار-جايزه بهترين فيلم خارجي
36- بفتا – نامزدي براي بهترين فيلم خارجي
37- شتر طلايي جشنواره جيپور- برنده دو جايزه از جمله بهترين کارگرداني
38- جايزه اسپيريت- جايزه بهترين فيلم بين‌المللي

 

عكس ها و فیلم از صحنه‌ی بردن جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی توسط اصغر فرهادی در اسکار 2012

د;انلود فیلم با فرمت FLV

 

 

عکس هاي از حضور عوامل فیلم جدایی نادر از سیمین بر فرش قرمز اسکار 2012

 

 

دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 15:36 :: نويسنده : عباس کمالخانی

اصغر فرهادی لحظاتی پیش، جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را از «ساندرا بولاک» دریافت کرد. این برای دومین بار بود که فیلمی از ایران به مرحله نهایی کسب جایزه اسکار رقابت می‌کرد، ولی نخستین فیلمی است که این جایزه را دریافت می‌کند.

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه دقایقی را برای حضار سخنرانی کرد. او سخنرانی‌اش را با «سلام به مردم سرزمینم» آغاز کرد.

وی همچنین گفت: در این لحظه، بسیاری از ایرانیان در سراسر دنیا ما را می‌بینند و من گمان می‌کنم همه آنان خوشحال هستند.

فرهادی همچنین گفت: در زمانه ای که همه سیاستمداران با نام کشورشان از جنگ سخن می‌گویند، ایران با نام فرهنگ غنی و تمدن درخشان خود با همه دنیا سخن می‌گوید.

اصغر فرهادی، سخنانش را این گونه به پایان برد که با افتخار تمام، این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم که به رغم وجود دشمنی‌ها، به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌‌گذارند.


لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی‌اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان‌بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی در «جدایی نادر از سیمین» بازی می‌کنند.

افزون بر این، «جدایی نادر از سیمین» برای بخش فیلم‌نامه غیر اقتباسی هم نامزد دریافت جایزه بود که اسکار در این بخش به فیلم نامه فیلم «نیمه شب» در پاریس وودی آلن رسید.

«کله‌شق»، ساخته میشائیل آر. روسکام از بلژیک؛ «پانویس» ساخته جوزف سدار از رژیم صهیونیست؛ «در تاریکی» ساخته آنی‌یژکا هولاند از لهستان و «آقای لازار» ساخته فیلیپ فالاردو از کانادا، دیگر نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌ زبان بودند.

مراسم اعطای جوایز اسکار 2012 از ساعت 5 صبح روز دوشنبه در «کداک تیه‌تر» لس آنجلس در حال برگزاری است.









دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 14:29 :: نويسنده : عباس کمالخانی

پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 22:28 :: نويسنده : عباس کمالخانی

منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم «بوسیدن روی ماه» به تازگی در یک میز گرد خبری روایت جالبی از دستور عجیب و غریب وزارت ارشاد درباره فیلم بوسیدن روی ماه خبر داده است.
 
به گزارش فردا نیوز، آقای محمدی گفت: در همین جشنواره سی‌ام فیلم «بوسیدن روی ماه» اکران شد و به نظر می‌آید هم مردم پسندیده‌اند و هم خواص. هم متدینان و هم مسئولان. داستان فیلم دربارة دو مادر شهید است که فرزندانشان مفقود‌الاثرند و منتظرشان هستند. یکی از این پیرزن‌ها به دلیل بیماری به زودی از دنیا خواهد رفت. به همین خاطر آن یکی مادر تصمیم می‌گیرد تا در این روزهای باقیمانده او را شاد نگه دارد. به همین خاطر تصمیم می گیرد که برای او قلیانی فراهم کند.


طبیعتاً در فرهنگ آنها که کافی‌شاپ نمی‌توان رفت! اتفاقاً تا مادر می‌خواهد قلیان بکشد سرفه می‌کند و نمی‌تواند خیلی استفاده کند. وزارت ارشاد به ما اعلام کرد که بنا بر بخشنامه وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت قلیان این صحنه باید در فیلم حذف شود. ببینید یک صحنة عاطفی دو مادر که می‌تواند بسیار هم تأثیرگذار باشد، بابت چنین برخوردی به چه سرنوشتی دچار می‌شود. یعنی با قلیانی که عملاً اکنون در هر کوی و برزن و قهوه‌خانه و رستورانی وجود دارد به گونه ای برخورد می کنند که گویی به یک باره از یک پدیده قبیحه استفاده کرده‌اید.

اکنون به دلیل نگاه محدود و کوچک‌اندیشی که حاکم شده است به نظر می‌رسد محصولات ما در سینما دیگر حتی تمام ایران را هم نمی‌توانند پوشش دهند.

پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 17:12 :: نويسنده : عباس کمالخانی

در حالی که در دو روز اخیر شایعات بسیاری درباره اکران نوروزی فیلم پرحاشیه «قلاده‌های طلا» شنیده شده، به تازگی محمد خزاعی تهیه‌کننده فیلم گفت قطعا این فیلم در نوروز روی پرده خواهد رفت.

بخش‌هایی از گفته‌های خزاعی را در ادامه می‌خوانید:

آیا اینکه شنیده شده «قلاده‌های طلا» بنا است در نوروز روی پرده رود صحت دارد؟

بله، این مسئله قطعا درست است و ان شاا.. فیلم در نوروز روی پرده خواهد رفت.

با این حساب پروانه نمایش عمومی فیلم هم صادر شده؟

همین طور است، پروانه نمایش فیلم صادر شده و امیدواریم اکران آن هم پررونق باشد.

آیا سرگروه سینمایی فیلم هم مشخص شده یا نه؟

هنوز به طور قطعی مشخص نیست چه سرگروهی برای اکران فیلم مناسبتر است. به هر حال من همچنان درگیر جشنواره‌های استانی هستم و باید به تهران برگردم تا در‌این‌باره تصمیم‌گیری اساسی کنیم.

فکر می‌کنید علیرغم مفاهیم سیاسی فیلم و حواشی حین تولید آن، اکران نوروزی این فیلم بتواند با فروش مقبولی همراه شود؟

می‌توانیم امیدوار باشیم چنین اتفاقی رخ دهد.

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 19:53 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 88
بازدید هفته : 261
بازدید ماه : 165
بازدید کل : 18904
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین