کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

ايرج قادري ـ كارگردان و بازيگر سينما- بامداد امروز ـ 17 اريبهشت ماه ـ درگذشت و در سكوت و بدون هيچ‌ اطلاع‌رساني در بهشت بي بي سكينه كرج به خاك سپرده شد.

به گزارش ايسنا، فرامرز اميني از دوستان و نزديكان قادري اين خبر را تاييد كرد و گفت: اين خاكسپاري دقايقي پيش به پايان رسيد.

اين كارگردان و بازيگر فقيد سينما با نام كامل اميرايرج قادري متولد 1314 در تهران و داراي مدرك تحصيلي كارداني بود.

او فعاليت در سينما را با بازي در نقش كوتاهي در فيلم «چهارراه حوادث» ساموئل خاچيكيان در سال 1333 آغاز كرد و اولين فيلم خود را نيز در سال 1344 با نام «داغ ننگ» كارگرداني كرد.

وي در نزديك به 60 سال حضور در سينما فيلم‌هايي چون «ليلاج»،«رابطه»،«خشم عقاب‌ها»،«نقره داغ»،«عطش»،«بي‌قرار»،«رفيق»،«هدف»،«هوس»،«بت»،«پشت و خنجر»،«سرسپرده»،«حكم تير»،«برزخي‌ها»،«دادا»،«تاراج»،«مي‌خواهم زنده بمانم»،«پنجه درخاك»،«طوطيا»،«شهرت»،«سام و نرگس»،«چشمان سياه»،«محاكمه»،«آكواريوم»،«پاتوزمين نزار» و «شبكه» را كارگرداني كرد وعلاوه بر برخي از فيلم‌هايش در فيلم‌هاي ديگري چون «چشمه آب حيات»،«ماجراي جنگل»،«سكه شانس»،«كوچه مردها»،«دل‌هاي بي‌آرام»،«بي‌گانه »،«ناخدا با خدا»،«تركمن»،«مرگ درباران»،«پلنگ درشب»،«عموفوتبالي»،«لبه تيغ» و «پنجمين سوار سرنوشت» به ايفاي نقش پرداخت.

قادري كه طي چهار سال گذشته به سرطان ريه مبتلا بود از ابتداي سال جاري در بيمارستان بستري بود و طي روزهاي گذشته توسط دستگاه تنفس مي‌كرد تا اينكه بامداد امروز درگذشت.

«شبكه» آخرين فيلم با بازي و كارگرداني ايرج قادري آماده اكران است.

یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:4 :: نويسنده : عباس کمالخانی

«ایرج قادری» بازیگر و کارگردان سینما صبح امروز در بیمارستان مهراد تهران در گذشت.

به گزارش فارس، «ایرج قادری» بازیگر و کارگردان سینما ساعت 4 صبح امروز در بیمارستان مهراد تهران در گذشت.

مرحوم ایرج قادری متولد 1314 تهران، دارای تحصیلات ناتمام در رشته پزشکی و داروسازی است. وی فعالیت سینمایی را سال 1334 با بازی در فیلم «چهار راه حوادث» به کارگردانی مرحوم ساموئل خاچیکیان آغاز کرد.

او سال 1341 شرکت سینمایی «پانوراما» را به همراه موسی افشار تأسیس کرد.

وی در اردیبهشت 1391 به دلیل تشدید بیماری سرطان ریه در بیمارستان بستری شد و به دلیل همین بیماری سرانجام در نیمه شب یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1391 دار فانی را وداع گفت.

از جمله فیلم هایی که او کارگردانی کرد می‌توان به شبکه، پاتو زمین نذار،  محاکمه ،  آکواریوم ، چشمان سیاه، سام و نرگس، شهرت، طوطیا، پنجه در خاک، نابخشوده، می‌خواهم زنده بمانم، تاراج، برزخی‌ها، دادا و ... اشاره کرد.

یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:3 :: نويسنده : عباس کمالخانی

پرویز پرستویی با اشاره به اینکه سال‌هاست جمال شورجه را از نزدیک ندیده تاکید کرد قرار نیست در فیلم «آخرین سفر» بازی کند.

به گزارش خبرآنلاین، تازه‌ترین فیلم جمال شورجه «آخرین سفر» نام دارد و قرار است نیمه اول خردادماه کلید بخورد. انتخاب بازیگر اصلی این فیلم که در مرحله پیش تولید است، با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

شورجه 27 فرودین‌ماه به فارس گفت: «با مجید میرفخرایی (طراح صحنه)، تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری)، روح الله برادری (تهیه کننده)، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس)، امیر رضا معتمدی (طراح جلوه های ویژه) و مصطفی احمدی (برنامه‌ریز و دستیار کارگردان)  صحبت‌های مقدماتی و اولیه صورت گرفته که هنوز به عقد قرارداد منجر نشده است.»

وی درباره حضور پرویز پرستویی عنوان کرده بود: «تاکنون با پرویز پرستویی صحبت‌های مقدماتی انجام شده و ایشان هم در حال مطالعه فیلمنامه کار هستند.»

اما پرستویی در گفتگو با ایسنا که روز چهارشنبه منتشر شد، با اشاره به اخباری که طی روزهای گذشته در خصوص مذاکره جمال شورجه با او برای ایفای نقش شیخ محمد قمی در فیلم «آخرین سفر» منتشر شده گفت: «من سال‌ها است آقای شورجه را از نزدیک ندیدم و اصلا فیلمنامه‌ای ندیدم که بخواهم مذاکره کنم.»
 
پرستویی خاطرنشان کرد: «در خصوص این پروژه مدت‌ها پیش روح‌الله برادری تهیه‌کننده فیلم که رابطه دوستی قدیمی با او دارم تماس گرفت و اعلام کردم فعلا شرایط کار کردن ندارم.»
 
این بازیگر ادامه داد: «بهتر بود آقای شورجه قبل از اعلام این خبر حداقل تماسی با من می‌گرفت و بعد آن را رسانه‌ای می‌کرد.»
 
 بعد از گشت چند دقیقه، شورجه در گفت‌وگوی کوتاه با فارس، در جواب به گلایه پرستویی و نحوه مذاکره با او، گفت: «آقای پرستویی درست می‌فرمایند، بنده مذاکره مستقیم با ایشان نداشتم و احتمالا از طریق عوامل گروه تولید و تهیه به اطلاع ایشان رسانده شده است».
 
کارگردان «33 روز» ادامه داد: «اما چنانچه خداوند متعال لطف و لیاقت ساخت چنین اثری را به من داد خیلی علاقه‌مند هستم که پرویز پرستویی این نقش را ایفا کند.»
 
جمال شورجه در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: «البته به گوش من رسیده بود که پرویز پرستویی اعلام کرده من با جمال شورجه خیلی صحبت‌ها دارم. من هم درباره این اظهار نظر می‌توانم بگوییم منتظر مشاوره‌ها و راهنمایی‌های پرویز پرستویی هستم و چنانچه مراحل تولید این کار جدی و جدی‌تر شد، قطعاً فیلمنامه را برای ایشان ارسال خواهم کرد.»
 
«آخرین سفر» اواخر زندگی شیخ احمد قمی را روایت می‌کند، به نحوی که سیر و سلوک ایشان در تایلند، چگونگی دست یابی به مقام وزیرالوزرایی ایشان در کشور صیام و همچنین نحوه گسترش اسلام از طریق ایشان بررسی می‌شود.
 
به گفته کارگردان این فیلم تقریباً نیمی از بازبینی لوکیشن‌ها انجام شده و قرار است کار در تایلند حوالی بانکوک به مدت دو ماه فیلمبرداری شود.

چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 22:19 :: نويسنده : عباس کمالخانی

سریال جدید کارگردان «روزی روزگاری» از شنبه پخش می‌شود + عکس

 سریال «پشت کوه‌های بلند» امرالله احمدجو که پیش از این سریال «روزی روزگاری» را ساخته،‌ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

خبرگزاری فارس: سریال جدید کارگردان «روزی روزگاری» از شنبه پخش می‌شود + عکس


به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، شبکه سه سیما قصد دارد پس از سریال «مسیر انحرافی» مجموعه «پشت کوه‌های بلند» را راونه آنتن کند.

 

بنا بر این گزارش، این سریال از روز شنبه -9 اردیبهشت‌‌ماه- هر شب به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 21 به روی آنتن می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت 14:30 پخش می‌شود. 

همچنین خلاصه هر هفته، جمعه‌ها ساعت 16 پخش می‌شود.

به گزارش فارس، مجموعه «پشت کوه‌های بلند» به نویسندگی و کارگردانی امرالله احمدجو و تهیه‌کنندگی رضا جودی در قالب فانتزی و طنز در 50 قسمت 40 دقیقه‌ای با ساختاری اپیزودیک در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید شده است.

در این مجموعه بازیگرانی نظیر محمود پاک نیت، حسن اکلیلی، انوشیروان ارجمند، فردوس کاویانی، آتش تقی‌پور، مهوش صبرکن، علیرضا شجاع‌نوری، مهتاج نجومی، محمد فیلی، بهروز مسروری، فریدون سورانی، رحیم هودی، پرویز بزرگی نقش آفرینی می‌کنند.

در این سریال سام شاه (محمود پاک نیت) با شخصیتی بسیار نزدیک و تقریبا همان حسام بیگ سریال روزی روزگاری است که حالا پادشاه شده و همراه با ملک خاتون(مهوش صبر کن)،شمس وزیر (انوشیروان ارجمند)، قشون سالار (آتش تقی‌پور) و دیگر خدم و حشم معمول پادشاهان از جمله تلخک دربار (محمد فیلی) که او هم شخصیتی هم‌سان بسیم بیگ روزگاری است برای تفرج، شکار و خوشگذرانی به اصفهان می‌آید.

حاکم دست نشانده سام شاه در اصفهان (حسن اکلیلی) که دور از چشمان سام شاه می‌خواهد پادشاهی را از آن خود کند، با طراحی پیشکار(فریدون سورانی) خواجه نعمان تاجر بزرگ اصفهان و کدخدای کولیباد(بهروز مسروری) را به دارالحکومه دعوت کرده تا با جلب حمایت آنها طرح خود را عملی کنند. معلوم می‌شود که خواجه نعمان با غرق شدن کشتی‌هایش در مسیر هند ورشکسته شده و کدخدای کولیباد هم آن سلحشور و جنگجویی که تصور می‌کردند نیست. قاصد پادشاه سر می‌رسد که سام شاه در انتظار پیشواز حاکم در نزدیکی اصفهان اردو زده است و بنا به خلقیت خاصش و عادت دوران راهزنی هنوز بیابان نشینی و چادر نشینی را به کاخ نشینی ترجیح می دهدو به این جهت کنار رود خانه ی زاینده رود اردوگاهی برایش علم می‌شود، حاضر نیست وارد شهر اصفهان شود.

حاکم و پیشکار عاجز و درمانده که نقشه پادشاهی را چه کنند و...

سایر عوامل این مجموعه عبارتند از: مجری طرح: موسسه فرهنگی- هنری میثاق فیلم، مدیر تصویربرداری: آبتین سهامی، مدیر تولید:  شهاب علی بخشی، تدوین: مهدی جودی، طراح صحنه و لباس:    محسن نوروزی، طراحان چهره‌پردازی: احسان روناسی-شیوا پاک‌نیت،‌موسیقی متن:  مانی جعفرزاده، موسیقی صحنه: سینا فرزادی‌پور- بابک رجبی، صدابردار:حسین حجازی، طراحی و ترکیب صدا: بابک شکیبا، دستیار اول کارگردان: علی جودی، برنامه‌ریز: مجید فاضلی، عنوان بندی: الهام حسینی و توکا احمدجو و حامد حیدری، عکس: حکیم عمادی-توکا احمدجو.

سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:34 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

تئاتر - محمد علی کشاورز از نسل هنرمندانی است که با تکیه بر استعداد و خلاقیت فردی، مطالعه گسترده، کسب دانش و کار سخت، توانسته بیش از پنج دهه در سطحی بسیار بالا به بازیگری در تئا‌تر، سینما و تلویزیون بپردازد.

یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, :: 22:52 :: نويسنده : عباس کمالخانی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزیر ارشاد در مورد توقف اکران گشت ارشاد به وعده خود عمل نکرده فردا وزیر ارشاد را به کمیسیون دعوت می‌کنیم تا وی در خصوص این خلف وعده به نمایندگان توضیح دهد.
 
حجت‌الاسلام حمید رسایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسات گذشته خود بررسی‌هایی در مورد دو فیلم "گشت ارشاد" و "خصوصی" انجام داد.

وی افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی بعد از بررسی و بحث در مورد دو فیلم ذکر شده مخالفت خود را با اکران آن اعلام کردند.

رسایی با بیان اینکه توصیه کمیسیون فرهنگی به وزارت ارشاد توقف اکران دو فیلم ذکر شده بود، افزود: توقف اکران دو فیلم خصوصی و گشت ارشاد در شورای پروانه نمایش هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم اعضای این شورا با توجه به احترامی که برای نمایندگان مجلس و متدینین قائل بودند، بر این شد که از چهارشنبه هفته گذشته فیلم گشت ارشاد اکرانی نداشته باشد.

رسایی ادامه داد: متاسفانه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شنیدیم که اکران این فیلم همچنان ادامه دارد بر همین اساس طی تماسی با مسئولین معاونت سینمایی موضوع را جویا شدیم و آنها این طور قضیه را توجیه کردند که برخی سینماها به دلیل این که در ایام نمایش سالن را در اختیار کار دیگری قرار دادند و به همین دلیل بدهکار بودند اجازه اکران به این فیلم دادند و بنا شده که از روز جمعه جلوی اکران این فیلم گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه امروز هم مطلع شدیم که گشت ارشاد در حال اکران در برخی سینماها است؛ با توجه به اینکه وزیر در این زمینه به وعده خود عمل نکرده فردا وزیر ارشاد را به کمیسیون دعوت می‌کنیم تا وی در خصوص این خلف وعده به نمایندگان توضیح دهد.
 
یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, :: 2:33 :: نويسنده : عباس کمالخانی

اکران عمومی "نارنجی پوش" ساخته داریوش مهرجویی با 25 سینما در تهران از امروز آغاز شد.

به گزارش مهر، اکران عمومی این فیلم به طور گسترده از امروز 23 فروردین‌ماه در سینماهای قدس، ایران، آزادی، فرهنگ، پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، جوان، موزه سینما، آستارا، گلریز، فلسطین، مرکزی، پارس، سپیده، کارون، حافظ، فرهنگسرای نور، پردیس تماشا، راگا، ماندانا، شکوفه، شاهد و پایتخت آغاز خواهد شد.

در خلاصه داستان نارنجی پوش آمده: حامد آبان عکاس حرفه ای مجلات و روزنامه‌ها با خواندن کتابی چنان تحت‌تأثیر پالایش محیط زیست و مبارزه با آشغال‌زدایی می‌شود که با لباس نارنجی مخصوص رفتگران به شهرداری می‌پیوندد و با عنوان "نارنجی پوش لیسانسه" به شهرت می‌رسد و...

حامد بهداد در کنار لیلا حاتمی، میترا حجار، طناز طباطبایی، فردوس کاویانی، همایون ارشادی، اردشیر رستمی، امید روحانی و.. در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 18:40 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

 

فیلم «خصوصی» توقیف شد / سخنگوی شورای صنفی نمایش: دستور از بالا بود

سینما - سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد توقیف فیلم «خصوصی» با مجوز این شورا است اما دستور از بالا بود.

 حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره توقیف فیلم «خصوصی» به خبرآنلاین، گفت: « توقیف این فیلم بنا به خواست شورای صنفی نمایش نبود. اما به دلیل اتفاقاتی که از زمان اکران این فیلم تا امروز افتاده است، گروهی از بالا عمل کردند و از ما خواستند اکران «خصوصی» را متوقف کنیم. این توقیف با مجوز ماست اما به میل ما نیست.»
وی با یادآوری اینکه قرار بود  «نارنجی پوش» دو روز دیگر جایگزین فیلم «خصوصی» می‌شد، افزود: «ظاهرا دوستان نمی‌توانستند این دو روز را هم تحمل کنند. به همن خاطر «نارنجی‌پوش» جایگزین این فیلم در سینماهای کشور می‌شود.»
 
سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین عنوان کرد: «چنین اتفاقی احتمالا به زودی برای فیلم «گشت ارشاد» هم خواهد افتاد.»
کاوش با تاکید بر غیرقانونی عمل کردن حوزه هنری و شهرداری مبنی بر برداشتن دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» از روی پرده، توضیح داد: «همچنان مصر هستیم که جریمه را از حوزه هنری و شهرداری بگیریم. این دو نهاد کار غیرقانونی کردند و باید خسارت این کار را به عوامل و سازندگان این دو فیلم بدهند.»
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا چنین اتفاقی برای فیلم‌های دیگر هم در آینده خواهد افتاد، گفت: «اگر تابع قانون نباشیم چنین اتفاقی باز هم می‌افتد. نباید نظرات شخصی را وارد مسائلی کنیم که قانونمند هستند. تنها نهادی که می‌تواند از اجرای قانون دفاع کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»
 
«نارنجی پوش» به کارگردانی داریوش مهرجویی از چهارشنبه 23 فرودین ماه در 40 سینما اکران خواهد شد. از این 40 سینما، 20 سینما سهم شهرستان‌ها است.
 

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 22:58 :: نويسنده : عباس کمالخانی

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در صدور مجوز اكران بايد دقت بيشتري شود تا حساسيت‌ها كمتر باشد.

به گزارش ايسنا، سيدمحمدحسيني در حاشيه‌ي جلسه امروزش با اعضاي بسيج هنرمندان كشور در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل به وجود آمده براي دو فيلم «گشت ارشاد» و «خصوصي» اظهار كرد:‌ اين بحث‌ها تاكيدي بر اين شد تا دوستان ما دقت بيشتري در مباحثي كه حساسيت‌برانگيز است، داشته باشند.

وي افزود:‌ تعداد قابل توجهي از فيلم‌هايي كه در جشنواره فيلم فجر سال 90 به نمايش درآمد قابل قبول هستند و در ميان آنها آثار دفاع مقدس و ارزشي خوبي داريم و حتي در بحث خانواده و براي كودكان و نوجوانان فيلم‌هاي قابل قبولي داريم كه شايد زماني آثاري كه براي خانواده‌ها مناسب باشد كم بود، اما امروز روز به روز بر تعداد آنها افزوده مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه بايد در انتخاب فيلم براي اكران دقت بيشتري شود خاطرنشان كرد: بعضي از فيلم‌هايي كه در جشنواره به خاطر مضامينش مورد نقد بودند اگر قابل اصلاح هستند، اصلاح شوند بنابراين نبايد هرچه در جشنواره ارائه شد عينا به سالن سينما بيايد، به هرحال جشنواره بيشتر براي افراد متخصص و صاحب نظر است.

حسيني با بيان اينكه ايراداتي كه همگان بر آن تاكيد دارند بايد برطرف شود،‌ گفت: بايد فيلم‌هايي كه در جامعه و سينماي كشور ارائه مي‌شود مناسب باشد تا اين واكنش‌ها را به همراه نداشته باشد.

وي افزود:‌ ما از روز اول هم اشكالات را انكار نكرديم و اينها فيلم‌هايي بودند كه در بخش خصوصي ساخته شدند.

حسيني در عين حال گفت: اما در اين موقعيت كه فرصت بيشتري براي فيلم ديدن خانواده‌ها فراهم است بايد در انتخاب دقت بيشتري انجام مي‌شد تا اشكالات كمتري مطرح باشد.

وزير ارشاد در پاسخ به سوال ايسنا درباره دغدغه بعضي از فيلمسازان با توجه به مشكلات پيش آمده براي اكران آثارشان، اذعان داشت: از اول دقت مي‌شود تا ديگر چنين مشكلاتي پيش نيايد.

حسيني همچنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي مباحثي كه اين روزها درباره‌ي فساد اخلاقي در سينما مطرح مي‌شود، گفت: اينها بحث‌هايي نيست كه متعلق به ديروز و امروز باشد،از قبل بوده و الان بيان مي‌شود.

وي همچنين مطرح كرد: اشكالاتي در سينما هست كه مورد تاييد ما نيست و بايد تلاش كنيم تا وضع بهتري را شاهد باشيم تا ساحت هنر از هر گونه آلودگي منزه باشد.

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 22:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی

با توجه به بیش از سیزده روز تعطیلی در فروردین ماه، تلویزیون می‌توانست این روزها را به یکی از مهمترین بخش‌های جذاب نوروز تبدیل کند؛ ظرفیتی که رسانه‌های دیگر، هیچ گاه فرصت بهره بردن آن را ندارند و این تنها صدا و سیماست که همواره در محوطه جریمه در برابر دروازه خالی قرار دارد و این تنها تلویزیون است که می‌تواند این توپ را به گل تبدیل نکند.

به گزارش «تابناک»، یکی، دو سالی است که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان ـ که با کارکنان حرفه ای و نه همچون گذشته با افرادی مجنون و نیمه دیوانه‌ ـ قصد جذب مخاطبان ایرانی را دارند و رقابت نفس‌گیر آنها برای صید ماهی از این اقیانوس و تخصیص سهم بیشتری از این بازار، مدتهاست که داغ و جدی شده است؛ اما آیا صدا و سیمای ما برای مبارزه با این شبکه‌ها ـ که بی گمان، اغراض دیگری در پشت ظاهرشان دارند ـ به خوبی آماده شده بود؟!

نوروز امسال می‌توانست سنگ محکی برای دریافت این موضوع باشد؛ هرچند صدا و سیما با شعار پر طمطراق «نوروز 91 با برنامه‌های شاد شاد تلویزیون!» به میدان آمده بود، پشت صحنه، نا هماهنگی و بی توجهی بالایی به چشم می‌خورد. ساخت چندین و چند سریال از سوی هر شبکه برای نوروز، در حالی که حتی مدیران تا آخرین روزها نمی‌دانستند کدام سریال پخش خواهد شد (چنان که چند سریال از پخش در ایام نوروز بازماند)، تغییر‌های برنامه ریزی نشده و آنی برخی برنامه‌ها، تغییر عنوان برخی برنامه‌ها و حذف برخیبخش‌ها و نگاه غیر حرفه ای به برنامه سازی ـ محدود کردن برنامه‌های نوروز به سریال‌های نمایشی ـ تنها بخشی از بی برنامگی صدا و سیما در این ایام است.



ادامه مطلب ...
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 3:19 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 88
بازدید هفته : 241
بازدید ماه : 145
بازدید کل : 18884
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین