کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

فاطمه طاهري بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون درگذشت.اين بازيگر صبح امروز در منزل خود در شهرك بوعلي دچار عارضه سكته قلبي شد و درگذشت و به بيمارستان پارسيان منتقل شد.

به گزارش ايسنا، اين بازيگر با نام كامل فاطمه صفرطاهري اصفهاني در سال 1318 در تهران متولد شد و پس از اخذ ديپلم از سال 1336 فعاليت هنري‌اش را با حضور در تئاتر آغاز كرد و از سال 1366 نيز با فيلم «تحفه‌ها» وارد سينما شد.

از فيلم‌ها و مجموعه‌هاي تلويزيوني اين بازيگر مي‌توان به گل پامچال، سايه همسايه، خاله سارا، طوبي، روز باشكوه، پهلوانان نمي‌ميرند، زير بام‌هاي شهر، دبيرستان خضرا، هامون، سفر جادويي، انفجار در اتاق عمل، شهر در دست بچه‌ها، نرگس، ديدار در استانبول، رابطه پنهاني، طعمه، مستاجر، آباداني‌ها، جاي امن، مهريه بي‌بي، راه افتخار، بي‌قرار، مرد آفتابي،‌ زن امروز، تارهاي نامرئي، طوطيا، شوخي، دختري به نام تندر، ميهمان مامان، پشت پرده مه و گرگ و ميش اشاره كرد.

حضور در سريال «دارا و ندار» از آخرين فعاليت‌هاي بازيگري طاهري بود و در حال حاضر نيز سريال تعطيلات نوروزي از اين بازيگر از شبكه آي‌فيلم پخش مي‌شود.

پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 20:27 :: نويسنده : عباس کمالخانی

فيلم «گشت ارشاد» به كارگرداني سعيد سهيلي با فروش نزديك به 300 ميليون تومان، بيشترين استقبال را در ميان فيلم‌هاي اكران نوروزي داشته است.

به گزارش ايسنا، دفتر پخش حوزه‌ي هنري نيز فروش «قلاده‌هاي طلا» ساخته‌ي ابوالقاسم طالبي را تا شب گذشته (جمعه) نزديك به 200 ميليون تومان در تهران اعلام كرد.

اين فيلم كه در 25 سينماي تهران در حال اكران است، فروش‌اش طي روزهاي اخير افزايش يافته، بطوريكه در روز گذشته (جمعه) 61 ميليون تومان فروش داشت.

سيد جمال ساداتيان، تهيه‌كننده و پخش‌كننده‌ي «انتهاي خيابان هشتم» به كارگرداني عليرضا اميني فروش اين فيلم را حدود 90 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: با وجود اينكه تبليغات تلويزيوني خيلي كمي داريم و هنوز تبليغات شهري نيز نداريم، اما اين فروش طي يك هفته در 10 سينما بد نيست.

عبداله عليخاني، تهيه‌كننده و پخش‌كننده‌ي «خصوصي» ساخته‌ي محمدحسين فرحبخش نيز با اعلام رقم 52 ميليون و 400 هزار تومان براي اين فيلم در تهران به ايسنا گفت: فيلم در 18 سينما در حال اكران است و فروش آن از روزي سه ميليون آغاز شد و به روزي 12 ميليون تومان رسيده است.

وي از سانس فوق‌العاده‌ي سينما آزادي و پرديس ملت در ساعت يك‌و نيم بامداد شب گذشته براي «خصوصي» خبر داد.

سيد احمد نجفي، تهيه‌كننده‌ي فيلم «فيتيله و ماه پيشوني» ساخته‌ي آرش معيريان -ديگر فيلم اكران نوروزي- از رقم فروش آن اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: من ديشب از سفر برگشته‌ام و اطلاعي از فروش فيلم ندارم. ضمن اينكه برنامه‌ريزي اصلي ما هم براي مدارس و زمان بازشدن آنها است.

یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 2:58 :: نويسنده : عباس کمالخانی

کیومرث پوراحمد، فرزند زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان و کارگردان مجموعه تلویزیونی "قصه‌های مجید" تأکید کرد: بی‌بی قصه‌های مجید در نوع خود یگانه بود.

کیومرث پوراحمد درباره زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان و جایگاهی که او به خود اختصاص داده بود به خبرنگار مهر گفت: بی‌بی قصه‌های مجید در نوع خود یگانه بود. این را به این خاطر که زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان مادرم بود نمی‌گویم بلکه به عقیده بسیاری از مردم و هنرمندان، ایشان توانست این جایگاه را به خود اختصاص دهد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی "قصه‌های مجید" تأکید کرد: نقش‌آفرینی زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان در مجموعه "قصه‌های مجید" به گونه‌ای بود که همه مردم ایران او را به عنوان مادربزرگ می‌شناختند و باور داشتند.

وی درباره علت درگذشت زنده‌یاد یزدانیان گفت: مادرم چند سالی در بستر بیماری بود و در چند سال اخیر هم زندگی ایشان به صورت نباتی بود و این شرایط جسمی در ماه‌های اخیر سخت‌تر شده بود.

پوراحمد تصریح کرد: شاید مادرم از شرایط سختی که داشت راحت شد ولی خانه را با رفتن خود سوت و کور کرد.

فرزند زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان درباره مراسم خاکسپاری آن مرحوم و محل برگزاری این مراسم گفت: روز دوشنبه 7 فروردین‌ماه از ساعت 9 صبح این مراسم در مسجد "شازده محمد" شهر اصفهان برگزار می‌شود و مادرم را در کنار پدرم در شهر نجف‌آباد اصفهان به خاک خواهیم سپرد.

یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 2:57 :: نويسنده : عباس کمالخانی

شبکه‌های سیما بیش از 90 فیلم سینمایی و تلویزیونی را برای تماشای مخاطبان خود در ایام تعطیلات نوروزی تدارک دیده اند.

به گزارش ايسنا، روابط عمومي سيما اعلام كرده است كه از مجموع فیلم های آماده پخش برای نوروز 91 بیش از 40 درصد فیلم ها تولید سیما و سینمای ایران است. این فیلم‌ها گونه (ژانر)های حادثه‌ای اعم از ( حادثه ای ـ ماجراجویی، حادثه ای ـ تاریخی، حادثه ای ـ علمی تخیلی، حادثه ای ـ کمدی و حادثه ای ـ رمانتیک)، کمدی (کمدی درام، کمدی خانوادگی، کمدی ـ جنایی ) و درام (درام ـ رمانتیک، درام ـ جنایی، درام ـ رمز آمیز، درام ـ فانتزی و درام خانوادگی) را شامل می‌شود.

17 درصد از فیلم های خارجی را نیز محصول مشترک تشکیل می دهند.

*** فيلم‌هاي سينمايي شبكه اول

شبكه اول سيما فيلم‌هاي نوروزي خود را هر روز حدود ساعت 16 به روي آنتن مي‌برد و تكرار آن حدود ساعت 9 و 30 دقيقه خواهد بود.

سریع و خشن 5 چهارشنبه 2 فروردين

بن بست پنج شنبه 3 فروردين

دزد ماشین2 جمعه 4 فروردين

ناسپاس شنبه 5 فروردين

سرقت برج یکشنبه 6 فروردين

موش و گربه دوشنبه 7 فروردين

مردی سوار بر قطار سه شنبه 8 فروردين

بازگشت چهارشنبه 9 فروردين

آدمکش پنجشنبه 10 فروردين

هفت روز در اتوپیا جمعه 11 فروردين

ساعت به وقت صفر شنبه 12 فروردين

ژاک دهقان یکشنبه 13 فروردين



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 2 فروردين 1391برچسب:, :: 19:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی

نمایش فیلم جدایی نادر از سیمین در مصر جنجال ساز شد .

به گزارش عصر ایران همزمان با لغو نمایش این فیلم اسکاری ایران در دانشگاه قاهره هنرمندان مصری به این اقدام دانشگاه اعتراض کردند.

گفته می شود این تصمیم دانشگاه قاهره در پی اعتراضات برخی دانشجویان سلفی صورت گرفته که معتقدند این فیلم تبلیغ تشیع می باشد !

"جبهه خلاقیت " یک نهاد مدافع آزادی بیان و هنر در مصر با محکوم کردن این اقدام دانشگاه قاهره اعلام کرده است که تصمیم به لغو نمایش این فیلم یک فاجعه است که نشان می دهد تا چه حد افراط گرایی توسط برخی دانشجویان به دانشگاه های مصر رسیده است.

این نهاد مدافع آزادی هنر در بیانیه ای افزوده است : " دانشجویان اسلامگرایی که خواستار لغو نمایش این فیلم شده اند باید بدانند که بلند شدن صدای آنها در امروز نتیجه انقلابی است که خواستار آزادی است و این شرم آور است که آنها این آزادی را سرکوب می کنند.

 بر اساس قوانین مصر هر فیلمی برای اکران شدن باید مجوز کتبی دولتی داشته باشد و درغیر این صورت اکران فیلم های بی مجوز مجازات زندان دارد .

گفتنی است هنرمندان مصری برای جلوگیری از لغو نمایش این فیلم در دانشگاه قاهره قرار است با رییس این دانشگاه و نیز دانشجویان مخالف پخش این فیلم نشستی را برگزار کنند.

هنوز معلوم نیست که وقتی سلفی ها اکران محدود فیلم اصغر فرهادی را در دانشگاه قاهره بر نمی تابند در قبال اکران عمومی این فیلم در سینماهای مصر چه واکنشی خواهند داشت .

جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 3:41 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

 

اصغر فرهادی عزیز می‌خواستیم بگوییم خسته نباشید، نشد

سینما - ایلنا نوشت:

اعضای کانون کارگردانان سینمای ایران و شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران بعد از لغو اجازه برگزاری مراسم تقدیر از اصغر فرهادی، بیانیه‌ای صادر کرده و در آن ابراز تاسف کرده‌اند.

در این بیانیه کوتاه آمده است:

«اصغر فرهادی عزیز

 می‌خواستیم از تو به خاطر کسب این دستاورد بزرگ، که برای ایران و سینمای آن در  آستانه سال نو به ارمغان آوردی، مجلسی ساده و صمیمی با همکاران سینماگر داشته باشیم. بنا بود فقط بگوییم خسته نباشید، دست مریزاد.
 

 متولیان فرهنگی نگذاشتند، نشد، متاسفیم، افسوس.
 

 کانون کارگردانان سینمای ایران

شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران»

 

دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 22:56 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

 

انتقاد تند رجا نیوز از فیلم «زندگی خصوصی»: آقای سجادپور! دقیقاً چقدر مانده تا مفهوم اتاق خواب؟

سینما - رجا نیوز نوشت:

27 آذر ماه امسال، رجانیوز به سراغ علیرضا سجادپور رفت و از او سوالاتی در باب چرایی افزایش مفاهیم جنسی در سینمای ایران و تسامح معاونت سینمایی در این باره پرسید. اما جواب سجادپور به این مطالبه اساسی، این بود که «من به دیدگاه افرادی که معتقدند جدیداً این‌جور مسائل در سینمای ما در حال رشد است، به شدت انتقاد دارم و فکر می‌کنم که این حرف منصفانه‌ای نیست. اینها وقتی که صحبت از رشد می‌کنند، یعنی اینکه مثلاً در سالهای 76، 78، 82 یا 87 این موضوعات در سینمای ما کم بوده و الان زیاد شده است. خب این افراد که چنین حرفی را می‌زنند، کاملاً از قاعده و مقوله انصاف به دور هستند و اطلاعات‌شان هم غلط است. یعنی اصلاً با چنین فردی نمی‌شود گفت‌وگو کرد.»
 
اما سجادپور در همین گفت‌وگو قول‌هایی هم داد تا از نگرانی کسانی که معتقدند اوضاع اخلاقی سینمای ایران مساعد نیست، بکاهد و به آنها اطمینان خاطر بدهد که به صورت جدی با افزایش مفاهیم جنسی در سینمای ایران برخورد خواهد شد: «به هیچ عنوان به هیچ مورد شوخی جنسی اتاق خوابی در هیچ فیلمی مجوز نخواهیم داد... ما به تهیه کننده‌ها و کارگردانان گفتیم که هر چیزی که به نزدیک مفهوم اتاق خواب برسد، آن را حذف می‌کنیم. فرقی هم نمی‌کند که یک دیالوگ باشد یا یک صحنه‌ی کامل. مستقیم باشد یا غیرمستقیم.»
 
از این صحبت‌ها حدود دو ماه گذشت تا کار رسید به جشنواره سی‌ام فجر و فوران فیلم‌های با موضوع خیانت که تعداد بالای آن‌ها و بحران سازی جعلی سینمای ایران در مورد روابط زناشویی حتی صدای منتقدان جبهه‌ موسوم به روشنفکری را هم درآورد؛ تا چه رسد به منتقدان ارزشی! اما این تمام کار نبود.
 
حضور چند فیلم با مشکلات حاد اخلاقی موجب شد تا شمقدری در مراسم اختتامیه با شجاعت به این موضوع اشاره کند و خواستار لزوم بازنگری بر محتوای این فیلم‌ها شود تا شاید زودتر از منتقدانش، ابتکار عمل را در دست گیرد: «امسال بعضی حدود اخلاقی در سینمای ایران رعایت نشده است. همین‌جا از اداره نظارت می‌خواهم که با گفتوگو با فیلمسازان، مشکل این فیلم‌ها را حل کنند تا بخشی از ادب و نزاکتی که لازمه سینمای ماست، رعایت شود. البته اگر این مشکلات حل نشود، مجبوریم در اکران، محدودیت‌های سنی قائل شویم.»
 
این صحبت‌های شمقدری در کنار آن قول‌های سجادپور، موجب شد تا امیدوار شویم که احتمالاً قرار است در مورد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 22:53 :: نويسنده : عباس کمالخانی

تلویزیون امسال فیلم‌های ملک سلیمان(ع)، ناسپاس، اخراجی‌ها3، شیر و عسل، آدمکش، نفوذی، قاعده بازی و پسر آدم دختر حوا را از سینمای ایران برای نوروز 91 آماده پخش کرده‌است.

به گزارش مهر، امسال معاونت سیما تدارک گسترده‌ای برای ایام نوروز دیده‌ و تعداد زیادی فیلم‌های سینمایی داخلی و خارجی برای پخش آماده کرده است. البته تعداد فیلم‌هایی که از سینمای ایران برای نوروز انتخاب شده، با توجه به فیلم‌های متنوعی که سال گذشته در اکران سینماها داشتیم، کم است و می‌توان آن را موید سهم اندک سینمای ایران از آنتن نوروزی سیما دانست.

هفته‌نامه سروش وابسته به سازمان صداوسیما در ویژه‌نامه نوروزی خود جدول پخش این فیلم‌ها را منتشر کرده‌است که در این گزارش مروری بر مهمترین این فیلم‌ها خواهیم داشت. البته با توجه به اینکه تاکنون معاونت سیما گزارش رسمی درباره فیلم‌های نوروزی منتشر نکرده‌است، احتمال تغییر همچنان وجود دارد!

شبکه یک

فیلم سینمایی «ملک سلیمان(ع)» اول فروردین ماه از شبکه یک پخش می‌شود. «ملک سلیمان(ع)» عنوان یک سه گانه سینمایی است که در سال 1389 اولین قسمت از آن به روی پرده سینماهای ایران رفته‌است. این فیلم روایت مقطعی از زندگی حضرت سلیمان است که در آن از فناوری‌های پیشرفته استفاده شده‌است.


«ملک سلیمان(ع)» به نویسندگی و کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده تهیه شده‌است و در آن امین زندگانی، محمود پاک‌نیت، الهام حمیدی، مهدی فقیه، حسین محجوب، زهرا سعیدی، علیرضا کمالی، جواد طاهری و... بازی کرده‌اند.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 22:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

 

خواب آرام اصغر فرهادی روی بالش ایرانی / گزارش اختصاصی خبرآنلاین از بازگشت سینماگر اسکاری به کشور 

سینما - از صبح شایع شده بود فرهادی جمعه شب به ایران باز می گردد ولی هیچکس خبر را تایید نمی کرد. با یکی دوتا از دوستان مطلع تماس گرفتم و اصل ماجرا تایید شد.

کیوان کثیریان: الان درست دو ساعت از لحظه ای که اصغر فرهادی در میان ازدحام جمعیت و فریادهای «فرهادی دوستت داریم» سوار لیموزین سفید رنگی شد و فرودگاه امام را ترک کرد می گذرد. حالا ساعت پنج صبح است و بعید نیست خوابی سنگین و البته شیرین، برنده جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار 2012 را درربوده باشد. او ماه هاست سر بر بالش ایرانی نگذاشته است.

از صبح شایع شده بود که فرهادی امشب به ایران باز می گردد ولی هیچکس خبر را تایید نمی کرد. با یکی دوتا از  دوستان مطلع تماس گرفتم و اصل ماجرا تایید شد. اما درباره ساعت نشستن پرواز 723 ایران ایر پاریس- تهران، روایت ها متفاوت بود؛ از 22.45 تا 23.55 جمعه شب، 19 اسفند. هرچه بود به رغم خلاء اطلاع رسانی رسمی، نباید برنده اسکار تنها می ماند. مگر چندبار در تاریخ این مملکت برنده اسکار به وطن برمی گردد.

با سه دوست و همکار گازش را گرفتیم به سمت فرودگاه امام. در نخستین لحظات ورودمان، چند تا از همکاران را که درسالن انتظار دیدیم معلوم شد حداقل، همکاران رسانه ای اهمیت این لحظه تاریخی را خوب دریافته اند. در فرودگاه از حمیدرضا قربانی و مریم نراقی، دستیاران فرهادی شنیدیم که پرواز همان ساعت 23.55 می نشیند، گرچه قرار بوده 22.45 فرود بیاید. تعجبی هم نداشت. تاخیر، نمک پرواز است. مدت هاست که پرواز بی نمک، مزه نکرده ایم.

یکنفر جلویمان را می گیرد و می پرسد درست است که هواپیمای فرهادی با تاخیر می نشیند، جواب مثبت ما را که می شنود، اضافه می کند از هفت غروب که وارد ایران شده تا حالا – که 11 شب است- فرودگاه را ترک نکرده و منتظر مانده تا در استقبال از فرهادی حاضر باشد. علی علایی احساساتی می شود، سه بار به او می گوید؛ درود بر شما.

احمد میرعلایی مدیرعامل فارابی هم آنجاست. همکارانش نجاریان و امیر اسفندیاری و گودرزی و بقیه هم همینطور. آن ها قول استقبال را داده بودند و حالا به قولشان عمل کردند. دارند هماهنگ می کنند که فرهادی از در وی آی پی وارد سالن انتظار شود. میرعلایی در زمان ورود فرهادی به کشور بعد از گرفتن خرس های برلین هم به استقبالش رفته بود. کار امشب اش هم قابل تحسین است. او به نسبت بقیه مدیر باهوش تری است.

می‌گویند دیشب که تیم استقلال از سفر برگشته اینجا غلغله بوده ولی حالا… حالا خیلی خلوت است. مردم چه تقصیری دارند؟ کسی اطلاع رسانی نکرده. از کجا بدانند؟  تازه، مظلومیت فرهنگ در این سرزمین که چیز تازه ای نیست.



ادامه مطلب ...
شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 19:22 :: نويسنده : عباس کمالخانی

و تنها اوست یگانه خالق متعال

سلام اصغر عزیز، شاید بی مناسبت نباشد که به مثال عهد قدیم و سرداران رشیدی که افتخارات برای این سرزمین رقم زدند، تو را نیز فاتح بزرگ نامید و سردار تاریخ ساز پهنه فرهنگ و هنر این سرزمین.

خوشحالم که در رکابت بودم برای خدمت به فرهنگ و هنر این سرزمین که مردمان نجیبش را شایستگی بهترین هاست و عجب داستان پر فراز و نشیبی داشت این سفر بزرگ از نقطه آغاز که از اندیشه ات بر قلمت جاری شد تا لحظه ای که پرچم نجیب این دیار در یکی از قله های رفیع ادب و فرهنگ وهنر جریان ساز و تاثیر گذار سینمای جهان به اهتزاز در آمد و چه شیرین بودند صورت هایی که در آنان شکوه چشمان اشک بار و لب های خندان توامان جاری بود و یقینم بر این است که شعور کامل حاکم بر نظم آفرینش، صدای خلوص قلب و اندیشه تو را شنید، آنگاه که برای اولین باری که گرد هم بودیم و بر نما های مستند از تصاویر غمناک دادگاه های خانواده چشم دوخته بودیم، تو به جای اینکه بگویی فیلمی خواهیم ساخت چنین و چنان، گفتی: "بچه ها می بینید مشکلات مردم را؟" و این خلوص خدمت بود و قربانی هابیل که بر درگاه احدیت پذیرفته شد، آن را برکت داد و بر بام فرهنگ جهان بیافراشت و به واسطه آن دل ملتی را که هر روز و به هر بهانه صدایش می کنند گرم و شاد و امید وار کرد.

اما در میان این آوا های خوش شادمانی، به گوش رسید صدای قابیل هایی که ناهنجار و گوش خراش داد سخن سردادند از بی ارزش بودن تلاشت. چه خوش گفت شاعر که از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست اما حقیقت همیشه پیروز است.

آنچه تو کردی سهم بودنت را کامل کرد، الهام بخش و امید آفرین شد و غبار از چهره کهن و پر اصالت این سرزمین بار دیگر برگرفت و حالا همگی با عشق بیشتری بر عمق نگاه یکدیگر چشم می دوزیم و لبخند می زنیم و خوشحالیم که این خاک، خاک بزرگ پرور است، همواره بوده و باز خواهد بود. دستانت پر توان و خدا قوت. به هم او می سپارمت که همانا خیرالحافظین است
.

پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 21:6 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین